English version
Heka Arcana Putra

Heka Arcana Putra

Kort om

Heka er doktorgradsstudent ved Senter for profesjonsstudier ved OsloMet - storbyuniversitetet. Han er også stipendiat ved DIGIT (Den norske forskerskolen for digitalisering, kultur og samfunn). Forskningen hans fokuserer på læreres pedagogiske tilnærminger og profesjonelle kompetanse i forhold til undervisningspraksiser som adresserer digitalisering, feilinformasjon og plattformisering i utdanning. Han har en mastergrad i utdanningsvitenskap med spesialisering i kommunikasjon, teknologi og læring fra Göteborgs universitet.

Heka har internasjonal forskningserfaring som forskningsassistent i RED-prosjektet (Reconfiguration of Educational In/equality in the Digital World), der han samarbeidet med forskere fra Sverige, Tyskland, Mexico, Argentina og Sør-Afrika. Han har også over fem års yrkeserfaring som lærer i ungdomsskolen og videregående skole, samt i rollen som leder for digital læring. Doktorgradsprosjektet hans utforsker hvilke kompetanser og pedagogiske tilnærminger som trengs for å sette elevene i stand til å søke etter og vurdere informasjon på nettet på en kritisk måte. Prosjektet er en del av SciLMi: Meta-Scientific Literacies in the (Mis-)Information Age, et Erasmus+ Teacher Academy-prosjekt.

https://www.digitresearchschool.no/heka-arcana-putra

https://www.scilmi.eu/team

Publikasjoner og forskningsresultater

Vitenskapelige publikasjoner

Admiraal, Wilfried ; Putra, Heka Arcana (2025). Technology-Enhanced Teaching and Student Engagement: Rethinking Pedagogies. Mário, Cruz,; Daniela, Mascarenhas,; Ricardo, Queirós, (Red.). Building Teaching Competencies for AI-Driven and Inclusive Learning | IGI Global Scientific Publishing. s. 1-68. IGI Global.
https://doi.org/https://www.igi-global.com/gateway



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Formidling

Putra, I Wayan Heka Arcana (2025). Teaching Students to Evaluate Online Information: Teachers’ Professional Responses in Practice. European Conference on Educational Research (ECER). EERA.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.