Fields of study
Academic disciplines
General linguistics and phonetics Nordic languages
Subject areas
The development of writing Language development Nordic literature and language Linguistics Language change
Research groups
Publications and research
Scientific publications
Hanssen, Natallia Bahdanovich; Krogtoft, Marit Synnøve (2022). Musikkaktiviteter i barnehagen for barn med språkvansker - noe å satse på?. Hanssen, Natallia Bahdanovich; Hassel, Ragnhild Merete; Haugen, Torgeir; Sæther, Morten (Ed.). Kunstens muligheter i spesialpedagogisk arbeid. p. 195-215. Universitetsforlaget.
Hanssen, Natallia Bahdanovich;
Krogtoft, Marit Synnøve
(2021).
Videoobservasjoner og videobaserte samtaler som
metoder for kvalitetsutvikling av barnehageansattes
spesialpedagogiske praksis.
Rusk, Fredrik Karl Henry (Ed.).
Videoforskning på ulike læringsarenaer: Mangfoldig videodata i pedagogisk forskning og utvikling. p. 165-181.
Cappelen Damm Akademisk.
https://doi.org/10.23865/noasp.153.ch8
Krogtoft, Marit Synnøve (2018). Skriveprosessen. Krogtoft, Marit Synnøve; Sjøvoll, Jarle Normann; Fuglseth, Kåre Sigvald; Holand, Aasmund; Valle, Anne Marit; Skogen, Kjell (Ed.). Masteroppgaven i lærerutdanninga. Temavalg, forskningsplan, metoder. p. 63-77. Cappelen Damm Akademisk.
Krogtoft, Marit Synnøve (2018). Vitenskapelig skriving. Krogtoft, Marit Synnøve; Sjøvoll, Jarle Normann; Fuglseth, Kåre Sigvald; Holand, Aasmund; Valle, Anne Marit; Skogen, Kjell (Ed.). Masteroppgaven i lærerutdanninga. Temavalg, forskningsplan, metoder. p. 45-62. Cappelen Damm Akademisk.
Krogtoft, Marit Synnøve (2018). Masteroppgaven - fra forskningsskisse til forskningsprosjekt. Krogtoft, Marit Synnøve; Sjøvoll, Jarle Normann; Fuglseth, Kåre Sigvald; Holand, Aasmund; Valle, Anne Marit; Skogen, Kjell (Ed.). Masteroppgaven i lærerutdanninga. Temavalg, forskningsplan, metoder. p. 27-44. Cappelen Damm Akademisk.
Krogtoft, Marit (2013). Fortellinga som grunnlag for akademisk refleksjon og opplevelse. Sjøvoll, Jarle; Johansen, Jan-Birger (Ed.). Innovasjon i utdanningen. Fra barnehage til høyere utdanning. p. 103-120. Akademika forlag.
Krogtoft, Marit (2013). Krafttak for lesing!. Waale, May-Britt; Krogtoft, Marit (Ed.). Krafttak for lesing i fag. p. 9-25. Akademika forlag.
Waale, May-Britt;
Krogtoft, Marit
(2013).
Krafttak for lesing i fag.
ISBN: 978-82-321-0140-5.
197 p.
Akademika forlag.
http://www.akademikaforlag.no/content/krafttak-les
Krogtoft, Marit (2012). Å gjøre en forskjell - en evaluering av skrivekurs på ungdomsskoletrinnet to år etter. Sjøvoll, Jarle (Ed.). Entreprenørskap i utdanningen: Aksjonsforskning for endring av skolens kultur. Tapir Akademisk Forlag.
Krogtoft, Marit (2012). Skrivekurs på ungdomsskoletrinnet : en evaluering to år etter kursslutt. Sjøvoll, Jarle (Ed.). Entreprenørskap i utdanningen: Aksjonsforskning for endring av skolens kultur. p. 117-131. Tapir Akademisk Forlag.