English version

Undervisningspraksisar og læring utanfor klasserommet (ULUK)

ULUK er ei tverrfagleg forskingsgruppe som undersøker undervisning og læring utanfor det tradisjonelle klasserommet på tvers av fag og trinn i skolen.

Forskingsgruppa utviklar kunnskap for å støtte og vidareutvikle undervisning og læring på varierte læringsarenaer – som natur og nærmiljø, byrom, kroppsøvingsfasilitetar og andre praktisk-estetiske læringsarenaer – på tvers av fag og trinn i skolen.

Gruppa spring ut av det nasjonale prosjektet Forskningsbasert undervisning og samarbeid om læring i kroppsøving (FUSK), men har som ambisjon å utvide perspektiva til fleire fagområde og læringskontekster.

Vi er særleg opptatte av korleis undervisning faktisk blir planlagd, blir gjennomførte og erfarte når læring skjer i natur, nærmiljø, byrom, kroppsøvingsarenaer og andre praktisk-estetiske læringsmiljø.

Gruppa har undersøkt samspelet mellom læreplanar, undervisning, læring og vurdering, og korleis intensjonane i LK20 blir realiserte og tolka i konkrete undervisningssituasjonar.

Forskingsgruppa arbeider praksisnært og i tett samarbeid med skolar, lærarar og skoleeigarar, og har som mål å utvikle kunnskap som er relevant både for skole og lærarutdanning.

Leiar for forskingsgruppa

Laster inn ...

Medlemmar

Laster inn ...

Meir om forskingsgruppa

Vi utviklar forskingsbasert kunnskap om undervisningspraksisar og læringsprosessar som går føre seg utanfor det tradisjonelle klasserommet, frå 1. til 13. trinn.

Gruppa undersøker samspelet mellom læreplanar, undervisning, læring og vurdering, og korleis intensjonane i LK20 blir realiserte og blir nyfortolka i konkrete undervisningssituasjonar på tvers av fag og trinn.

Eit sentralt kjenneteikn ved gruppa er praksisnær og samskapande forsking. Gjennom feltarbeid, observasjon, intervju, spørjeundersøkingar og samarbeid med praksisskolar søker gruppa å utvikle kunnskap som både har vitskapleg kvalitet og direkte relevans for profesjonsutøving.

Forskingsgruppa kombinerer fagdidaktiske, pedagogiske og læreplanteoretiske perspektiv frå blant anna kroppsøving, idrettsfag, praktisk-estetiske fag, friluftslivspedagogikk og tverrfagleg undervisning.

På sikt er målet å etablere ULUK som eit nasjonalt tyngdepunkt for forsking på undervisning og læring på alternative læringsarenaer, i tråd med føringar om ein meir praktisk og variert skole.

Samarbeidspartnarar

  • Universitetet i Sørøst-Norge
  • Universitetet i Agder
  • Norges idrettshøgskole
  • Høgskulen på Vestlandet
  • NLA Høgskolen