Formidling
Fønnebø, Bente; Özalp, Ferruh
(2016).
Fønnebø,B (regi, foto og film), Ferruh Øsalp og Iris Faleide: Kunstnerisk utviklingsarbeid; My Mongolia- displacements and transfers er en film om sam-skaping og kommunikasjon i tegning, Utført på HiOA.
https://www.youtube.com/watch?v=GmcXBG_DiNw
Sandvik, Margareth; Vik, Marit; Engesnes, Nina; Özalp, Ferruh; Jæger, Henriette
(2014).
Digital tools and aesthetic approaches to learning in a multilingual pre-school.
Børnekulturforskning - et transdiciplinært emne. BIN Norden.
Eide, Brit Johanne; Evenstad, Randi; Riise, Tone; Özalp, Ferruh
(2010).
Barnehage og førskole i Tyrkia.
Barnehagefolk
.
Øzalp, Ferruh
(2009).
Hvit, hvitere, akademia?.
Forskerforum
.
Özalp, Ferruh
(2009).
Språk og identitet(er)konstruksjon i barnehagen.
NAFOs Storsamling i Vestfold. Høgskolen i Vestfold.
Özalp, Ferruh; Otterstad, Ann Merete
(2008).
Inkludering krever respekt.
Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.)
.
Özalp, Ferruh
(2008).
”Når jeg snakket tyrkisk, sa alltid voksne HÆÆ”.
fagdag. Høgskolen i Bodø.
Özalp, Ferruh
(2008).
IDENTITET(er).
Nasjonal barnehagekonferanse. Fylkesmannen i Oslo og Akershus.
Özalp, Ferruh
(2007).
Barnehages møte med mangfold.
Temadag i førskolelærerutdanningen. Høgskolen i Vestfold.
Özalp, Ferruh
(2005).
"Når jeg snakket tyrkisk, sa alltid voksne HÆÆ" Oppvekst i norske barnehager sett med noen tyrkiskspråklige barns øyne.
ISBN: 82-579-4443-2.
158 s.