Fagområder
Emner
Barnehagepedagogikk Poststrukturelle tilnærminger New material theories
Forskningsgrupper
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Otterstad, Ann Merete; Dahlberg, Gunilla (2022). Early Childhood Pedagogues, Thresholds, Feminisms and New Materialism. Langford, Rachel; Richardson, Brooke (Red.). THE EARLY CHILDHOOD EDUCATOR Chritical Conversation in Feminist Theory. 10. s. 175-190. Bloomsbury Academic.
Waterhouse, Ann-Hege Lorvik; Otterstad, Ann Merete; Boucher, Kelly (2022). “Jeg skal sjekke”: Urban buggy-wayfaring and adventurous lines with data-ing and reconfigurations of children<sup>1</sup>. Contemporary Issues in Early Childhood . Vol. 23.
Lerbak, Kari; Skoglund, Tonje; Otterstad, Ann Merete (2022). Å gjøre «hørestyrke» til en mindre fortelling om barns språk. Nordisk Barnehageforskning . Vol. 19.
Osgood, Jayne; Andersen, Camilla Eline; Otterstad, Ann Merete
(2022).
Portal-time and wanderlines: What does virusing-with make possible in childhood research?.
Reconceptualizing Educational Research Methodology (RERM)
.
Vol. 13.
https://journals.oslomet.no/index.php/rerm/article...
Otterstad, Ann Merete; Elmenhorst, Constanse (2021). The Norwegian #barnehageopprør2016 (the 2016 kindergarten riots): Renewed acts of political and professional minor gestures. Yelland, Nicola J.; Peters, Lacey; Fairchild, Nikki; Tesar, Marek; Pérez, Michelle S. (Red.). The SAGE Handbook of Global Childhoods. Chapter 34. Sage Publications.
Osgood, Jayne; Taylor, Carol A.; Andersen, Camilla Eline; Benozzo, Angelo; Carey, Neil; Elmenhorst, Constanse; Fairchild, Nikki; Koro-Ljungberg, Mirka; Moxnes, Anna Rigmor; Otterstad, Ann Merete; Rantala, Teija; Tobias-Green, Karen
(2020).
Conferencing otherwise: A feminist new materialist writing experiment.
Cultural Studies - Critical Methodologies
.
Vol. 20.
https://hdl.handle.net/11250/2739460
Johansson, Lotta; Otterstad, Ann Merete (2019). Barnehagehverdager - bevegelser, utfordringer og muliggjøringer. Johansson, Lotta; Otterstad, Ann Merete (Red.). Hverdagsøyeblikkets dirrende kraft. Posthumane teorier i barnehagen. 1. s. 9-21. Universitetsforlaget.
Johansson, Lotta; Otterstad, Ann Merete
(2019).
Hverdagsøyeblikkets dirrende kraft. Posthumane teorier i barnehagen.
ISBN: 978-82-15-03242-9.
148 s.
Universitetsforlaget.
https://www.universitetsforlaget.no/hverdagsoyebli...
Otterstad, Ann Merete (2018). Kritiske perspektiver og barnehagepedagogikk(er). Lafton, Tove; Otterstad, Ann Merete (Red.). Barnehagepedagogiske linjeskift. Kap 14. s. 247-271. Fagbokforlaget.
Lafton, Tove; Otterstad, Ann Merete (2018). Edderkoppens linjer og sammenkoblede spinn. Lafton, Tove; Otterstad, Ann Merete (Red.). Barnehagepedagogiske linjeskift. Kapittel 1. s. 13-25. Fagbokforlaget.