Forskningsgrupper
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Æsøy, Knut Ove (2023). Om læraren sitt pedagogisk-filosofiske P3-nivå. Norsk pedagogisk tidsskrift . Vol. 107.
Æsøy, Knut Ove; Namdar, Kamran (2021). The pandemic - A spotlight on the potentiality of and obstacles to human becoming. Studier i Pædagogisk Filosofi .
Æsøy, Knut Ove; Dybvikstrand, Trine Sofie
(2021).
The use of paintings and sketches as scientific knowledge.
Indo-Pacific Journal of Phenomenology
.
Vol. 21.
https://hdl.handle.net/11250/2975861
Helleve, Mette Birgitte; Æsøy, Knut Ove (2021). When anxiety matters as a condition of possibility: About student-teachers’ anxiety experiences towards becoming a teacher. Encyclopaideia. Journal of phenomenology and education . Vol. 25.
Æsøy, Knut Ove
(2020).
Inner Trust: The Root of Teachers’ Self-Leadership.
Vodenje v vzgoji in izobraževanju
.
Vol. 18.
http://www.solazaravnatelje.si/ISSN/1581-8225/2020...
Fjeld, Hilde Sofie; Æsøy, Knut Ove; Dybvikstrand, Trine Sofie (2020). Lærerpraksis og pedagogisk teori. ISBN: 9788215029740. 256 s. Universitetsforlaget.
Æsøy, Knut Ove (2018). Om læraren sin levande kunnskap. Studier i Pædagogisk Filosofi .
Sørmo, Dag; Æsøy, Knut Ove (2018). What about Tigger and Piglet in school today? - A metaphor about children with challenging behaviour. Dorczak, Roman (Red.). Leading and Managing for Development. Artikkel. s. 116-123.
Æsøy, Knut Ove (2016). Læraren si eigenomsorg. Grindheim, Liv Torunn; Krüger, Thorolf; Leirhaug, Petter Erik; Wilson, Dordy (Red.). Lærerprofesjonalitet i utdanningspraksiser. Kapittel 9. Fagbokforlaget.
Æsøy, Knut Ove
(2015).
Refleksjon ein uttynna medisin.
Studier i Pædagogisk Filosofi
.
Vol. 4.
http://ojs.statsbiblioteket.dk/index.php/spf/artic...