Formidling
Djup, Heidi Wittrup; Melinder, Annika Maria Désirée;
Lorentzen, Per
; van der Weele, Judith; Nygaard, Egil; Karlsen, Kjersti; Molvær, Henry; Pettersen, Ragnhild E; Flock, Monica
(2023).
Ukritisk formidling om vold og overgrep mot barn.
Tidsskrift for Norsk psykologforening (Psykologtidsskriftet).
https://psykologtidsskriftet.no/debatt/2023/05/ukr
Djup, Heidi Wittrup; Melinder, Annika Maria Désirée;
Lorentzen, Per
; van der Weele, Judith; Pettersen, Ragnhild E; Flock, Monica; Nygaard, Egil
(2023).
Filmen er problemet, ikke helsesykepleierne.
Tidsskrift for Norsk psykologforening (Psykologtidsskriftet).
https://psykologtidsskriftet.no/debatt/2023/05/fil
Lorentzen, Per
(2019).
Traumebevisst omsorg. Et skritt frem og to til siden.
Tidsskriftet Norges Barnevern.
Vol. 97.
Lorentzen, Per
(2014).
Skjøre samspill - Når det å være sammen er nok.
Ellingsen, Karl Elling (Red.).
Vernepleierfaglig kompetanse og faglig skjønn. s. 100-118.
Universitetsforlaget.
Lorentzen, Per
(2008).
I begynnelsen er kommunikasjonen - også for den aller svakeste.
Utdanning i Alternativ og supplerende kommunikasjon. Høgskolen i Vestfold.
Lorentzen, Per
(2008).
Kommunikasjon og samspill med alvorlig funksjonshemmede barn.
ISAAC-konferanse. ISAAC Danmark.
Lorentzen, Per
(2008).
Samspill og kommunikasjon med mennesker med utviklingshemming.
Undervisning Vernepleierutdanningen Høgskolen i Harstad. Høgskolen i Harstad.
Lorentzen, Per
(2008).
Samspill og kommunikasjon med mennesker med utviklingshemming.
Undervisning for Vernepleierutdanningen Høgskolen i Bergen. Høgskolen i Bergen.
Lorentzen, Per
(2008).
Dialogisk etikk.
Skådalen kompetansesenter, Fagkonferanse 2008. Skådalen kompetansesenter for hørselshemmede og døvblinde.
Lorentzen, Per
(2008).
Slik som man ser noen - faglighet og etikk i arbeide med utviklingshemmede.
Kursus i regi av Videnscenter for psykiatri og udviklingshæmming. Videnscenter for psykiatri og udviklingshæmming.