Formidling
Djup, Heidi Wittrup; Melinder, Annika Maria Désirée;
Lorentzen, Per
; Weele, Judith van der; Pettersen, Ragnhild E; Flock, Monica; Nygaard, Egil
(2023).
Filmen er problemet, ikke helsesykepleierne.
https://psykologtidsskriftet.no/debatt/2023/05/fil
Djup, Heidi Wittrup; Melinder, Annika Maria Désirée;
Lorentzen, Per
; Weele, Judith van der; Nygaard, Egil; Karlsen, Kjersti; Molvær, Henry; Pettersen, Ragnhild E; Flock, Monica
(2023).
Ukritisk formidling om vold og overgrep mot barn.
https://psykologtidsskriftet.no/debatt/2023/05/ukr
Lorentzen, Per
(2019).
Traumebevisst omsorg. Et skritt frem og to til siden.
Tidsskriftet Norges Barnevern.
Vol. 97.
Lorentzen, Per
(2014).
Skjøre samspill - Når det å være sammen er nok.
Ellingsen, Karl Elling (Red.).
Vernepleierfaglig kompetanse og faglig skjønn. s. 100-118.
Universitetsforlaget.
Lorentzen, Per
(2008).
Kommunikasjon og samspill med alvorlig funksjonshemmede barn.
ISAAC-konferanse. ISAAC Danmark.
Lorentzen, Per
(2008).
I begynnelsen er kommunikasjonen - også for den aller svakeste.
Utdanning i Alternativ og supplerende kommunikasjon. Høgskolen i Vestfold.
Lorentzen, Per
(2008).
Samspill og kommunikasjon.
Undervisning Høgskolen i Hsrstad, Vernepleierutdanningen. Høgskolen i Harstad.
Lorentzen, Per
(2008).
Slik som man ser noen - etikk i arbeidet med utviklingshemmede.
Undervisning Vernepleierutdanningen, Høgskolen i Lillehammer. Høgskolen i Lillehammer.
Lorentzen, Per
(2008).
Samspill og kommunikasjon med mennesker med utviklingshemming.
Undervisning Vernepleierutdanningen Høgskolen i Harstad. Høgskolen i Harstad.
Lorentzen, Per
(2008).
Utviklingshemmede i et dialogisk perspektiv.
Nordisk nettverksmøte i regi av Samordningsrådet for psykisk utviklingshemmede (SOR). SOR/Høgskolen i Rogaland.