English version
Per Lorentzen

Per Lorentzen

Vitenskapelige publikasjoner

Lorentzen, Per (2013). Kommunikation, sprog og social forståelse. Kognition & Pædagogik. Vol. 23.

Lorentzen, Per (2009). Kommunikasjon med uvanlige barn. ISBN: 9788215014586. 224 s. Universitetsforlaget.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Fagbøker⁄lærebøker

Lorentzen, Per (2021). Hjernen og barnevernet. En kritisk drøfting. ISBN: 9788215053189. 206 s. Universitetsforlaget.

Lorentzen, Per (2019). Mentalisering og barnevernet. En kritisk drøfting. ISBN: 9788215033709. 220 s. Universitetsforlaget.

Lorentzen, Per ; Pettersen, Marit; Myhrer-Næss, Petter (2018). Samværets praksis Bidrag til en relasjonell tilnærming i miljøarbeid. ISBN: 9788215030852. 200 s. Universitetsforlaget.

Lorentzen, Per (2015). Ansvar og etikk i miljøarbeid. En relasjonell tilnærming. 2. utgave. ISBN: 9788215025452. 202 s. Universitetsforlaget.

Lorentzen, Per (2013). Ansvar og etik i socialpædagogisk arbejde. ISBN: 9788750043379. 263 s. Akademisk Forlag, København.

Lorentzen, Per (2013). Kommunikasjon med uvanlige barn, 2. utgave. ISBN: 9788215022567. 206 s. Universitetsforlaget.

Lorentzen, Per (2011). Ansvar og etikk i miljøarbeid. ISBN: 9788215018935. 170 s. Universitetsforlaget.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Formidling

Djup, Heidi Wittrup; Melinder, Annika Maria Désirée; Lorentzen, Per ; Weele, Judith van der; Pettersen, Ragnhild E; Flock, Monica; Nygaard, Egil (2023). Filmen er problemet, ikke helsesykepleierne.
https://psykologtidsskriftet.no/debatt/2023/05/fil

Djup, Heidi Wittrup; Melinder, Annika Maria Désirée; Lorentzen, Per ; Weele, Judith van der; Nygaard, Egil; Karlsen, Kjersti; Molvær, Henry; Pettersen, Ragnhild E; Flock, Monica (2023). Ukritisk formidling om vold og overgrep mot barn.
https://psykologtidsskriftet.no/debatt/2023/05/ukr

Lorentzen, Per (2019). Traumebevisst omsorg. Et skritt frem og to til siden. Tidsskriftet Norges Barnevern. Vol. 97.

Lorentzen, Per (2014). Skjøre samspill - Når det å være sammen er nok. Ellingsen, Karl Elling (Red.). Vernepleierfaglig kompetanse og faglig skjønn. s. 100-118. Universitetsforlaget.

Lorentzen, Per (2008). Kommunikasjon og samspill med alvorlig funksjonshemmede barn. ISAAC-konferanse. ISAAC Danmark.

Lorentzen, Per (2008). I begynnelsen er kommunikasjonen - også for den aller svakeste. Utdanning i Alternativ og supplerende kommunikasjon. Høgskolen i Vestfold.

Lorentzen, Per (2008). Samspill og kommunikasjon. Undervisning Høgskolen i Hsrstad, Vernepleierutdanningen. Høgskolen i Harstad.

Lorentzen, Per (2008). Slik som man ser noen - etikk i arbeidet med utviklingshemmede. Undervisning Vernepleierutdanningen, Høgskolen i Lillehammer. Høgskolen i Lillehammer.

Lorentzen, Per (2008). Samspill og kommunikasjon med mennesker med utviklingshemming. Undervisning Vernepleierutdanningen Høgskolen i Harstad. Høgskolen i Harstad.

Lorentzen, Per (2008). Utviklingshemmede i et dialogisk perspektiv. Nordisk nettverksmøte i regi av Samordningsrådet for psykisk utviklingshemmede (SOR). SOR/Høgskolen i Rogaland.





Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.