English version
Inger Marie Vingdal

Inger Marie Vingdal

Fagfelt

Læringsmiljø   Friluftsliv   Kroppsøving   Barneidrett   Kroppslig dannelse   Begynneropplæring

Vitenskapelige publikasjoner

Vingdal, Inger Marie (2021). Å trene barn - forventning og glede. Vingdal, Inger Marie (Red.). Barneidrettstreneren 2.utgave. s. 135-159. Fagbokforlaget.

Vingdal, Inger Marie (2021). Relasjon til barn. Vingdal, Inger Marie (Red.). Barneidrettstreneren 2.utgave. s. 79-95. Fagbokforlaget.

Vingdal, Inger Marie (2021). Hva er god barneidrett?. Vingdal, Inger Marie (Red.). Barneidrettstreneren 2.utgave. s. 13-31. Fagbokforlaget.

Vingdal, Inger Marie (2021). Barns utvikling og læring. Vingdal, Inger Marie (Red.). Barneidrettstreneren 2.utgave. s. 33-77. Fagbokforlaget.

Vingdal, Inger Marie (2021). Lekende læring i trygge miljø. Vingdal, Inger Marie (Red.). Barneidrettstreneren 2.utgave. s. 97-133. Fagbokforlaget.

Vingdal, Inger Marie (2019). Reflektert studentundervisning i gruppe. Thorsen, Kirsten Elisabeth; Michelet, Simon (Red.). Teoretiske og praktiske kunnskaper i lærerkvalifisering - sammenhenger og spenninger. s. 147-162. Universitetsforlaget.

Vingdal, Inger Marie (2018). Lærande kropp i endring. Palm, Kirsten; Michaelsen, Eva (Red.). Den viktige begynneropplæringen. En forskningsbasert tilnærming.. s. 33-55. Universitetsforlaget.

Vingdal, Inger Marie (2014). Fysisk aktiv læring. ISBN: 9788205462823. 202 s. Gyldendal Akademisk.
http://www.gyldendal.no/Faglitteratur/Pedagogikk/G

Vingdal, Inger Marie (2014). Fysisk aktiv læring i grupper. Vingdal, Inger Marie (Red.). Fysisk aktiv læring. s. 60-80. Gyldendal Akademisk.

Vingdal, Inger Marie (2014). Fysisk aktiv læring, et helhetlig læringssyn. Vingdal, Inger Marie (Red.). Fysisk aktiv læring. s. 37-59. Gyldendal Akademisk.





Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Fagbøker⁄lærebøker

Vingdal, Inger Marie (2025). Budeiene - døtrer av naturen : om budeieliv frå 1850 til i dag. ISBN: 9788230028438. 295 s. Kolofon Forlag AS.

Vingdal, Inger Marie (2021). Barneidrettstreneren 2.utgave. ISBN: 9788245035421. 167 s. Fagbokforlaget.

Bjone, Mari; Vingdal, Inger Marie (2012). Barneidrettstreneren. ISBN: 9788272862342. 144 s. Akilles forlag.

Vingdal, Inger Marie ; Hollekim, Ingjerd (2001). Barn i naturen : utfordringer - opplevelse - læring. ISBN: 9788205285019. 324 s. Gyldendal Undervisning.

Hollekim, Ingjerd; Vingdal, Inger Marie (2000). Mestring og glede : fra grunnleggende bevegelser til idrett og dans. ISBN: 9788200452966. 295 s. Gyldendal Norsk Forlag A/S.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Forskningsrapporter

Vingdal, Inger Marie (2009). Vedhogging gir energi. 6 s. Inger Marie Vingdal.

Vingdal, Inger Marie (2007). Håndball. 28 s. Høgskolen i Oslo og Akershus.

Vingdal, Inger Marie (2006). Kroppsøving og minoritetsspråklige elever. Rapport praksisstipend. 9 s. HiO, kroppsøvingsseksjonen.

Vingdal, Inger Marie (2006). Kultur i Natur. 33 s. Høgskolen i Oslo og Akershus.

Vingdal, Inger Marie (2005). Uteskolekurs. 23 s. HiO, Alu.

Vingdal, Inger Marie ; Persson, Hanne Marie (2003). Problemorientert politiarbeid - og implementeringsprosessen ved Majorstua politistasjon. Oppgave i Endringsorientert ledelse. 31 s. Handelshøyskolen BI.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Formidling

Vingdal, Inger Marie (2019). Er skolen tilpassa skolestartaren? Lærande kropp og fysisk miljø i begynneropplæringa. Stadspedkonferansen 2019. Statsped.

Vingdal, Inger Marie (2019). Gutar i skulen, lærande kroppar i endring. Instituttråd. Instituttråd,OsloMet LUI.

Vingdal, Inger Marie (2018). "Veldig mye av det ungene har lært, har de lært gjennom lek. Det slutter ikke selv om de begynner på skolen".

Vingdal, Inger Marie (2018). Seterdriftsforskning. Hvordan var livet på setra.

Vingdal, Inger Marie (2018). Slik kan du hjelpe ditt forsiktige barn.

Vingdal, Inger Marie (2018). Lærande kropp i endring. Juleseminar. OsloMet GFU.

Vingdal, Inger Marie (2017). Studentundervisning i smågrupper, -gjera kvarandre gode,reflektert læring. Kroppsøvingskonferansen 2017. Norges idrettshøgskole.

Vingdal, Inger Marie (2017). Studentundervisning i smågrupper. GLU- seminar. HiOA, GLU.

Vingdal, Inger Marie (2016). Slik lykkes barna på skolen.

Vingdal, Inger Marie (2016). Helhetlige arbeidsmåter i kroppsøving. Vurderingsmøte i praksis. HiOA, Lui.





Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.