Fields of study
Academic disciplines
General education Special needs education
Subject areas
Processes of change Inclution Pedagogical psychological councelling The development of writing Individualized instruction Pedagogy Literacy Literacy Development management Basic writing skills
Publications and research
Scientific publications
Fasting, Rolf Bjarne
;
Breilid, Nils
(2023).
Cross-professional collaboration to improve inclusive education.
15 p.
Scandinavian Journal of Educational Research.
Vol. (ahead-of-print).
https://doi.org/10.1080/00313831.2023.2175248
Breilid, Nils ; Fasting, Rolf Bjarne (2023). Den spesialpedagogiske tiltakskjeden - en dynamisk modell for likeverdig opplæring. Thorsen, Kirsten; Christensen, Hanne; Dalland, Cecilie Pedersen (Ed.). Jeg er lærer. Reflektert, analytisk, kompetent. p. 123-144. Fagbokforlaget.
Fasting, Rolf Bjarne ; Breilid, Nils (2023). Likeverdig opplæring. Thorsen, Kirsten; Christensen, Hanne; Dalland, Cecilie Pedersen (Ed.). Jeg er lærer. Reflektert, analytisk, kompetent. p. 99-122. Fagbokforlaget.
Olsen, Mirjam Harkestad; Fasting, Rolf Bjarne (2021). Tidlig innsats. ISBN: 978-82-02-69885-0. 168 p. Cappelen Damm Akademisk.
Unhjem, Astrid; Fasting, Rolf Bjarne ; Olsen, Mirjam Harkestad (2021). Tidlig innsats - et pedagogisk spenningsfelt. Olsen, Mirjam Harkestad; Fasting, Rolf Bjarne (Ed.). Tidlig innsats. p. 11-36. Cappelen Damm Akademisk.
Fasting, Rolf Bjarne ; Breilid, Nils (2020). PP-tjenesten som inkluderingsagent: retorikk eller handling?. 20 p. Psykologi i kommunen (PIK).
Fasting, Rolf Bjarne (2019). Pedagogisk systemarbeid. Bjerklund, Monica; Groven, Berit; Åmot, Ingvild (Ed.). PPTs systemrettede arbeid i barnehagen. p. 45-57. Universitetsforlaget.
Haugland, Berit; Sundar, Paul Robert ; Fasting, Rolf Bjarne (2018). Elever i videregående skole som bor i barnevernsinstitusjon – PPOTs praksis. Fasting, Rolf Bjarne (Ed.). Pedagogisk systemarbeid: endringsarbeid og organisasjonsutvikling i skolen og i PP-tjenesten. p. 184-198. Cappelen Damm Akademisk.
Grønningsæter, Inger Johanne; Fasting, Rolf Bjarne ; Sundar, Paul Robert (2018). Vil samarbeid mellom skule og PP-teneste om ei ny organisering av grunnleggjande leseopplæring på sikt føre til eit lågare behov for spesialundervisning?. Fasting, Rolf Bjarne (Ed.). Pedagogisk systemarbeid: endringsarbeid og organisasjonsutvikling i skolen og i PP-tjenesten. p. 145-157. Cappelen Damm Akademisk.
Vassdal, Else Marie; Sundar, Paul Robert ; Fasting, Rolf Bjarne (2018). Hvordan kan PP-tjenesten bli en mer likeverdig tjeneste for flerspråklige barn og unge?. Fasting, Rolf Bjarne (Ed.). Pedagogisk systemarbeid: endringsarbeid og organisasjonsutvikling i skolen og i PP-tjenesten. p. 172-183. Cappelen Damm Akademisk.