Fields of study
Academic disciplines
Subject areas
Emotional disorders Evaluation Competence building Interaction Social competence Social problems Development of linguistic and communicative skills Councelling Congenital deafblind Inclusive education Educational psychological service
Research groups
Publications and research
Scientific publications
Fasting, Rolf Bjarne; Breilid, Nils
(2023).
Cross-professional collaboration to improve inclusive education.
Scandinavian Journal of Educational Research
.
Vol. (ahead-of-print).
https://doi.org/10.1080/00313831.2023.2175248
Schmid, Evi; Breilid, Nils (2022). For dem som ønsker å gå en annen vei: Implementering og praktisering av praksisbrevordningen i fylkeskommunene. Søkelys på arbeidslivet . Vol. 39.
Breilid, Nils; Lassen, Liv Margarete (2021). Samtaler som tidlig innsats. Olsen, Mirjam Harkestad; Fasting, Rolf Bjarne (Ed.). Tidlig innsats. Kapittel 6. p. 140-164. Cappelen Damm Akademisk.
Fasting, Rolf Bjarne; Breilid, Nils
(2020).
PP-tjenesten som inkluderingsagent: retorikk eller handling?.
20 p.
Psykologi i kommunen (PIK)
.
https://psykisk-kommune.no/fagartikkel/pp-tjeneste...
Lassen, Liv Margarete; Breilid, Nils (2019). Selvinnsikt hos rådgiver og bruker i spesialpedagogisk rådgivning. Haugan, Jan Arvid; Kvello, Øyvind (Ed.). Selvinnsikt og profesjonalitet. 10. Fagbokforlaget.
Breilid, Nils; Dyrnes, Eva Martinsen
(2017).
Bestyrkende faktorer som fremmer en positiv overgang fra skole til varig arbeidslivstilknytning for elever i lærekandidat-ordningen.
Skandinavisk tidsskrift for yrker og profesjoner i utvikling
.
Vol. 2.
http://hdl.handle.net/11250/2507419
Breilid, Nils; Lassen, Liv Margarete (2014). Å nå og forstå. Betydning av dialoger for å fremme elevers involvering og utvikling. Norsk tidsskrift for logopedi . Vol. 60.
Breilid, Nils (2013). Hidden potentials within compulsory pupil-teacher dialogues. American Journal of Pastoral Counseling . Vol. 47.
Lassen, Liv Margarete; Breilid, Nils (2012). Foreldresamarbeid i praksis. Et verktøy for foreldre, lærere og elever for å skape utviklingsfremmende samtaler. ISBN: 978-82-450-1198-2. 152 p. Fagbokforlaget.
Breilid, Nils; Sørensen, Peer Møller (2012). Skole og læringsbetingelser for ungdom i risiko - revidert og vesentlig omarbeidet kapittel. Befring, Edvard; Tangen, Reidun (Ed.). Spesialpedagogikk. Kapittel 31. p. 627-644. Cappelen Damm AS.