Norwegian version
Solveig Østrem

Solveig Østrem

Fields of study

Academic disciplines

Education   Humanities   Social sciences

Scientific publications

Greve, Anne ; Skundberg, Øystein ; Østrem, Solveig (2024). Smittevern og biopolitikk i barnehagens hverdagsliv. Barn – forskning om barn og barndom i Norden.
https://doi.org/10.23865/barn.v42.5600

Kasin, Olav ; Østrem, Solveig (2023). Masterutdannede barnehagelæreres vilkår i barnehagen. Pettersvold, Mari; Rothuizen, Jan Jaap; Østrem, Solveig (Ed.). Akademisk kunnskap og pedagogisk faglighet i barnehagen. Cappelen Damm Akademisk.
https://doi.org/10.23865/noasp.55.ch5

Pettersvold, Mari; Rothuizen, Jan Jaap; Østrem, Solveig (2023). Mere viden om masteruddannede barnehagelærere og pædagoger. Pettersvold, Mari; Rothuizen, Jan Jaap; Østrem, Solveig (Ed.). Akademisk kunnskap og pedagogisk faglighet i barnehagen. p. 217-227. Cappelen Damm Akademisk.
https://doi.org/https://doi.org/10.23865/noasp.55.

Pettersvold, Mari; Rothuizen, Jan Jaap; Østrem, Solveig (2023). Akademisk kunnskap og pedagogisk faglighet i barnehagen. ISBN: 9788202805999. Cappelen Damm Akademisk.
https://press.nordicopenaccess.no/index.php/noasp/

Østrem, Solveig (2021). Å skrive akademisk. En veiviser for forskere. ISBN: 9788202533373. 154 p. Cappelen Damm Akademisk.

Østrem, Solveig (2018). Barnehagen som samfunnsinstitusjon. ISBN: 978-82-02-57045-3. 202 p. Cappelen Damm Akademisk.

Pettersvold, Mari; Østrem, Solveig (2017). Håndverk og fagspråk i pedagogisk arbeid. Forskning i Pædagogers Profession og Uddannelse. Vol. 1.
https://tidsskrift.dk/index.php/FPPU/article/view/

Hennum, Bernt Andreas; Østrem, Solveig (2016). Barnehagelæreren som profesjonsutøver. ISBN: 978-82-0248244-2. 138 p. Cappelen Damm Akademisk.

Hennum, Bernt Andreas; Pettersvold, Mari; Østrem, Solveig (2015). Tre perspektiver på kritikk: grunner, grunnlag og vilkår. Hennum, Bernt Andreas; Pettersvold, Mari; Østrem, Solveig (Ed.). Profesjon og kritikk. p. 301-328. Fagbokforlaget.

Østrem, Solveig (2012). Barnet som subjekt : etikk, demokrati og pedagogisk ansvar. ISBN: 978-82-02-36450-2. 182 p. Cappelen Damm Akademisk.





These publications are obtained from Cristin. The list may be incomplete