Fields of study
Academic disciplines
Education Humanities Social sciences
Publications and research
Scientific publications
Greve, Anne
;
Skundberg, Øystein
;
Østrem, Solveig
(2024).
Smittevern og biopolitikk i barnehagens hverdagsliv.
Barn – forskning om barn og barndom i Norden.
https://doi.org/10.23865/barn.v42.5600
Kasin, Olav
;
Østrem, Solveig
(2023).
Masterutdannede barnehagelæreres vilkår i barnehagen.
Pettersvold, Mari; Rothuizen, Jan Jaap; Østrem, Solveig (Ed.).
Akademisk kunnskap og pedagogisk faglighet i barnehagen.
Cappelen Damm Akademisk.
https://doi.org/10.23865/noasp.55.ch5
Pettersvold, Mari; Rothuizen, Jan Jaap;
Østrem, Solveig
(2023).
Mere viden om masteruddannede barnehagelærere og pædagoger.
Pettersvold, Mari; Rothuizen, Jan Jaap; Østrem, Solveig (Ed.).
Akademisk kunnskap og pedagogisk faglighet i barnehagen. p. 217-227.
Cappelen Damm Akademisk.
https://doi.org/https://doi.org/10.23865/noasp.55.
Pettersvold, Mari; Rothuizen, Jan Jaap;
Østrem, Solveig
(2023).
Akademisk kunnskap og pedagogisk faglighet i barnehagen.
ISBN: 9788202805999.
Cappelen Damm Akademisk.
https://press.nordicopenaccess.no/index.php/noasp/
Østrem, Solveig (2021). Å skrive akademisk. En veiviser for forskere. ISBN: 9788202533373. 154 p. Cappelen Damm Akademisk.
Østrem, Solveig (2018). Barnehagen som samfunnsinstitusjon. ISBN: 978-82-02-57045-3. 202 p. Cappelen Damm Akademisk.
Pettersvold, Mari;
Østrem, Solveig
(2017).
Håndverk og fagspråk i pedagogisk arbeid.
Forskning i Pædagogers Profession og Uddannelse.
Vol. 1.
https://tidsskrift.dk/index.php/FPPU/article/view/
Hennum, Bernt Andreas; Østrem, Solveig (2016). Barnehagelæreren som profesjonsutøver. ISBN: 978-82-0248244-2. 138 p. Cappelen Damm Akademisk.
Hennum, Bernt Andreas; Pettersvold, Mari; Østrem, Solveig (2015). Tre perspektiver på kritikk: grunner, grunnlag og vilkår. Hennum, Bernt Andreas; Pettersvold, Mari; Østrem, Solveig (Ed.). Profesjon og kritikk. p. 301-328. Fagbokforlaget.
Østrem, Solveig (2012). Barnet som subjekt : etikk, demokrati og pedagogisk ansvar. ISBN: 978-82-02-36450-2. 182 p. Cappelen Damm Akademisk.