Publications and research
Scientific publications
Østrem, Solveig
(2024).
Kohortbarnehagen. Relasjonskompetanse anvendt i en unntakstilstand.
Norsk pedagogisk tidsskrift.
Vol. 108.
https://doi.org/10.18261/npt.108.1.6
Østrem, Solveig
;
Greve, Anne
;
Skundberg, Øystein
(2024).
Smittevern og biopolitikk i barnehagens hverdagsliv.
Barn – forskning om barn og barndom i Norden.
https://doi.org/10.23865/barn.v42.5600
Pettersvold, Mari; Rothuizen, Jan Jaap;
Østrem, Solveig
(2023).
Mere viden om masteruddannede barnehagelærere og pædagoger.
Pettersvold, Mari; Rothuizen, Jan Jaap; Østrem, Solveig (Ed.).
Akademisk kunnskap og pedagogisk faglighet i barnehagen. p. 217-227.
Cappelen Damm Akademisk.
https://doi.org/https://doi.org/10.23865/noasp.55.
Østrem, Solveig
(2023).
Masterutdannede barnehagelæreres mangfoldige kompetanse.
Pettersvold, Mari; Rothuizen, Jan Jaap; Østrem, Solveig (Ed.).
Akademisk kunnskap og pedagogisk faglighet i barnehagen.
Cappelen Damm Akademisk.
https://doi.org/10.23865/noasp.55.ch9
Pettersvold, Mari; Rothuizen, Jan Jaap;
Østrem, Solveig
(2023).
Akademisk kunnskap og pedagogisk faglighet i barnehagen.
ISBN: 9788202805999.
Cappelen Damm Akademisk.
https://press.nordicopenaccess.no/index.php/noasp/
Pettersvold, Mari; Østrem, Solveig (2023). Viden, kritik og uenighedsfælleskab. Rothuizen, Jan Jaap; Togsverd, Line (Ed.). p. 124-143. Akademisk Forlag.
Kasin, Olav
;
Østrem, Solveig
(2023).
Masterutdannede barnehagelæreres vilkår i barnehagen.
Pettersvold, Mari; Rothuizen, Jan Jaap; Østrem, Solveig (Ed.).
Akademisk kunnskap og pedagogisk faglighet i barnehagen.
Cappelen Damm Akademisk.
https://doi.org/10.23865/noasp.55.ch5
Pettersvold, Mari; Østrem, Solveig (2022). Hvis skoleforberedelse ikke fantes. Schaanning, Espen; Aagre, Willy (Ed.). Skolens mening. Femti år etter Nils Christies Hvis skolen ikke fantes. p. 57-75. Universitetsforlaget.
Østrem, Solveig (2022). Å skrive akademisk. En veiviser for forskere. ISBN: 9788202777647. Cappelen Damm Akademisk.
Østrem, Solveig (2021). Å skrive akademisk. En veiviser for forskere. ISBN: 9788202533373. 154 p. Cappelen Damm Akademisk.