English version

Livsmeistring som pedagogisk fenomen i læreplanar

Ph.d.-prosjekt som undersøker korleis fenomenet "livsmeistring i skolen" blir uttrykt og forstått i norske læreplanar i perioden 1939-2020. Det inneber å utforske "livsmeistring" som eit pedagogisk-filosofisk fenomen om elevens vêren i verda.

I arbeidet mitt undersøker eg kva livsmeistring i skolen har vore, viser seg å vere i dag og kva det kan vere vidare i skolen.

Eit mål for prosjektet er å bidra til ei utvida forståing av fenomenet "livsmeistring i skolen" i læreplan- og pedagogikkhistorisk samanheng.

I utdanningshistorisk forsking er det i dag få tematiske studiar som går inn i læreplanar og liknande materiale. Prosjektet er eit bidrag til etablering av ei kontekst for kva ’livsmeistring i skolen’ inneber for vidare utvikling som tverrfagleg tema eller eige fag i skolen.

Framstillinga av ’livsmeistring i skolen’ som læreplanfenomen viser korleis nasjonale læreplanar historisk responderer på, formar, tolkar og inkluderer ulike pedagogiske verdiar.

Avhandlinga er eit bidrag innan pedagogikkhistorie.

Madeleine Fjellvang sine publikasjonar (nva.sikt.no)

Rettleiarar

Laster inn ...