English version

NAVs markedsarbeid: Veiledernes forståelse, handlingsrom og virkemidler

I NAVs virksomhetsstrategi vektlegges samarbeid med arbeidsgivere. AFI skal sammen med Proba studere hvordan NAVs veiledere forstår og ivaretar målsettingen om å imøtekomme arbeidsgiveres behov for arbeidskraft («markedsperspektivet»).

Formålet med prosjektet er å fremskaffe kunnskap om hvordan NAV kan organisere sitt markedsarbeid til beste for både brukerne og arbeidsgiverne, med et mål om at brukerne får en stabil tilknytning til arbeidslivet.

Med veilederne som omdreiningspunkt skal de planlagte analysene belyse følgende: 

Grunnlaget for resultater og anbefalinger fra prosjektet vil baseres på dokumentstudier av policy- og styringsdokumenter, casestudier som blant annet omfatter kvalitative intervjuer av veiledere, og kvantitative analyser av NAV-kontorenes bruk av virkemidler med data fra administrative registre (registerdata).

Prosjektmedlemmer

Laster inn ...

Samarbeidspartnere

Kontakt

Laster inn ...