Ph.d.-prosjektet undersøker korleis kunstig intelligens påverkar utdanning for digitalt medborgarskap, med fokus på AI-literacy, etisk bevisstheit og sosioteknologiske framtidsframsyningar.
Kunstig intelligens (KI) endrar måten vi lærer, kommuniserer og deltar i samfunnet. Prosjektet utforskar korleis KI påverkar utdanning for digitalt medborgarskap, med fokus på digitalt ansvar, etisk bevisstheit og nye sosioteknologiske framtidsframsyningar. Digitalt medborgarskap handlar om å delta ansvarleg og kritisk i digitale samfunn, og skolen har ei nøkkelrolle i å utvikle kompetansen til elevane på dette området.
Prosjektet er relevant for lærarar, elevar, skoleleiarar, teknologileverandørar og avgjerdstakarar som ønsker innsikt i korleis KI kan integrerast på ein etisk og pedagogisk forsvarleg måte. Det undersøker korleis KI blir brukt i undervisning, kva utfordringar og moglegheiter som blir opplevde, og korleis AI-literacy – forståing av KI, dens avgrensingar og etiske implikasjonar – kan utviklast og styrkast i skolen.
Forskingsspørsmåla belyser kva konsekvensar KI har for digitalt medborgarskap, og korleis ulike aktørar forheld seg til teknologien. Prosjektet bygger på kvalitative metodar som klasseromsobservasjonar, gruppeintervju og samtaler med elevar og lærarar. Med eit sosioteknologisk perspektiv blir undersøkt korleis førestillingar om teknologi påverkar praksis og forståing i skolen.