Viser: 14 av 14 artikler
Mange innkjøpere i det offentlige mangler kunnskap om hvordan maten som tilbys i for eksempel kantiner, sykehjem og barnehager kan bli mer bærekraftig.
NAV og andre offentlige virksomheter går over til chat og andre digitale tjenester. Men blir det egentlig mer effektivt og hvordan påvirker det de menneskelige relasjonene?
Kombinasjon av små deltidsstillinger og varierende arbeidstidsordninger, øker konflikten mellom jobben og hjemmet, og skaper risiko for at ansatte sier opp,
Er det plass for seniorene i norsk arbeidsliv?
Chris Rønningstad har forsket på hva trenerbytter egentlig har å si for fotballspilleres prestasjoner.
Særlig frilansere og de i etableringsfasen i kultursektoren opplever å falle mellom alle stoler.
Ny studie: Hvordan skal ledere klare å beholde et godt forhold til medarbeiderne når de selv har for mye å gjøre?
Forskere har undersøkt hvilket klima på arbeidsplassene som gjør at folk ønsker å bli i jobben sin.
Professor Christina Nerstad har forskningsbaserte råd for motivasjon og trivsel i arbeidshverdagen.
De ydmyker og latterliggjør sine ansatte. Risikoen for å bli mobbet er større for dem som har en dårlig relasjon til sjefen.
Forskere har undersøkt hvilke faktorer som kan føre til utbrenthet.
– Strategisk IKT-kunnskap er i mange tilfeller helt avgjørende for hvordan det går med virksomheten din.
– Skaff deg innsikt i hvordan du virkelig virker som leder.
I fremtiden kan kunstig intelligens kanskje gjøre arbeid som før ble sett på som umulig å automatisere.