Forskningsgrupper
Publikasjoner og forskningsresultater
Formidling
Grydeland, Anders (2024). Yrkesfagpodden: Kvinnelige lærlinger i entreprenørbransjen.
Grydeland, Anders (2024). Yrkesfagpodden, opplæring av lærekandidater og arbeidsinkludering, Eva Martinsen Dyrnes.
Grydeland, Anders
;
Dahlback, Jorunn
;
Vagle, Inger
;
Johannesen, Hedvig
;
Aakernes, Nina
(2023).
Læreplanene har blitt mer helhetlige og mer komplekse - Evaluering av fagfornyelsen.
https://soundcloud.com/yrkesfagpodden/26-laereplan
Grydeland, Anders ; Lyckander, Rønnaug H. ; Skålholt, Asgeir (2023). Halvparten av lærerne har deltatt i kompetanseutvikling i forbindelse med LK20.
Spetalen, Halvor ; Grydeland, Anders (2021). Utfordringer med fagfornyelsen - med Halvor Spetalen.
Johannesen, Hedvig Skonhoft
;
Grydeland, Anders
(2021).
Nedvurdering av yrkesfaglig kulturell kapital med Hedvig Skonhoft Johannesen.
https://uni.oslomet.no/ksy/2020/02/25/nedvurdering
Grydeland, Anders (2021). Tverrfaglige temaer i yrkesopplæring -et perspektiv fra TIP. Nettverk for Fagfornyelsen i fag- og yrkesopplæringen. Oslo kommune/OsloMet.
Sannerud, Arne Ronny ; Karstensen, Steinar ; Grydeland, Anders (2020). Yrkesutdanning 4.0 pluss Fagfornyelsen er lik læringsfabrikken. Læringsfabrikken . Raufoss videregående skole.
Grydeland, Anders (2019). 3 Av 4 Fagarbeidere Er I Jobb Første År Etter Fagprøve, Med Utdanningsdirektoratet.
Grydeland, Anders (2019). Veier til fagbrev og svennebrev med karriererådgiver Elin Bakke.