Fagområder
Vitenskapsdisipliner
Fagdidaktikk Språkvitenskapelige fag
Emner
Læreplananalyse Flerspråklighet Fremmedspråkdidaktikk Engelsk språkvitenskap Engelsk fagdidaktikk Grunnleggende ferdigheter i engelsk Språkpolitikk Begynneropplæring Skolebasert kompetanseutvikling Flerspråklighet i skolen
Forskningsgrupper
Forskningsprosjekter
-
Engelsk som Lingua Franca for inkluderende flerspråklige klasserom (ENRICH)
ENRICH tar sikte på å utvikle en Continuous Professional Development (CPD) infrastruktur av høy kvalitet.
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Flognfeldt, Mona Evelyn; Tsagari, Dina; Surkalovic, Dragana; Tishakov, Therese Marie (2020). The Practice of Assessing Norwegian and English Language Proficiency in Multilingual Elementary School Classrooms in Norway. Language Assessment Quarterly .
Angelovska, Tanja; Krulatz, Anna; Surkalovic, Dragana
(2020).
Predicting efl teacher candidates’ preparedness to work with multilingual learners: Snapshots from three european universities.
The European Journal of Applied Linguistics and TEFL
.
Vol. 9.
https://search.proquest.com/docview/2451418203/ful...
Surkalovic, Dragana
(2014).
Forbereder grunnskolelærerutdanningen engelsklærere for undervisning i engelsk som tredjespråk i Norge?.
17 s.
Acta Didactica Norge
.
Vol. 8.
http://adno.no/index.php/adno/article/view/360/397
Surkalovic, Dragana
(2013).
Modularity, Phase-Phase Faithfulness and prosodification of function words in English.
Nordlyd
.
Vol. 40.
http://hdl.handle.net/10642/1492
Surkalovic, Dragana (2011). Modularity, Linearization and Phase-Phase Faithfulness in Kayardild. Iberia: An International Journal of Theoretical Linguistics . Vol. 3.
Surkalovic, Dragana (2011). Lexical and functional decomposition in syntax: A view from phonology. Poznan Studies in Contemporary Linguistics . Vol. 47.