English version
Hanne Blaafalk

Hanne Blaafalk

Publikasjoner og forskningsresultater

Vitenskapelige publikasjoner

Blaafalk, Hanne ; Solheim, Morten; Aaserud, Geir (2017). Barnehagelæreren som aktør i en politisert barnehagesektor. Blaafalk, Hanne; Aaserud, Geir; Solheim, Morten (Red.). Barnehagelæreren som politisk aktør. s. 13-21. Fagbokforlaget.

Blaafalk, Hanne ; Nordbrønd, Brit; Aaserud, Geir (2017). Det handler om å våge – slik jeg ser det. Blaafalk, Hanne; Aaserud, Geir; Solheim, Morten (Red.). Barnehagelæreren som politisk aktør. s. 187-206. Fagbokforlaget.

Blaafalk, Hanne ; Aaserud, Geir ; Solheim, Morten (2017). Barnehagelæreren som politisk aktør. ISBN: 9788245017793. 213 s. Fagbokforlaget.

Blaafalk, Hanne (2017). Dialogens "både-og". En renæssance af antinomi. Potentiel vej til refleksiv argumentasjon, og praksis. Blaafalk, Hanne; Aaserud, Geir; Solheim, Morten (Red.). Barnehagelæreren som politisk aktør. s. 27-48. Fagbokforlaget.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Formidling

Blaafalk, Hanne (2024). Hva er småbarnspedagogikk og hvorfor trenger ansatte i barnehagen kunnskap om det?. Kick-off seminar i Universitetsbarnehageordningen v/OsloMet. Institutt for barnehagelærerutdanning ved OsloMet - storbyuniversitetet.

Blaafalk, Hanne (2023). Skjæringspunkt mellom ledelse og veiledning. Partnerskapsseminar mellom Institutt for barnehagelærerutdanning ved OsloMet og barnehager i Osloregionen. . OsloMet.

Blaafalk, Hanne (2022). Kan kollokvienes tvangstrøye være frigjørende for faglig vekst og sosial tilhørighet i et klasse – og læringsmiljø? Hvordan?. Kompetansenettverkssamling for studenters suksess i høyere utdanning. Kompetansenettverk for studenters suksess i høyrer utdannnin.

Blaafalk, Hanne (2017). Hva fortelles om det yngste barn – en kropp, en sjel… i barnehagen. Seminar for ansatte i Gårdsbarnehagene: Åsane, Fana og Våganeset. Gårdsbarnehagene: Åsane, Fana og Våganeset.

Blaafalk, Hanne (2017). Dialogens "både- og". Kurs for tillitsvalgte. Utdanningsforbundet Bergen.

Blaafalk, Hanne (2015). TWO TEACHERS’ SELF-REFLECTIVITY AND RECONSTRUCTION ON THEIR PEDAGOGICAL PRACTICE WITHIN HIGHER EDUCATION – from good to excellent. Negotiating neglected narratives. Negotiating neglected narratives - Unpacking stories of children and teachers in educational practices.. Centre of Educational Research.

Blaafalk, Hanne ; Eilifsen, Margareth (2015). Research-based teaching – learning experiences in teacher and students community. EECERA 25th Conference 2015 "Innovation, Experimentation and Adventure in Early Childhood". EECERA.

Blaafalk, Hanne (2015). Gi oss svaret!. Barnehagefolk. Vol. 110.

Blaafalk, Hanne (2014). Du skal ikke komme her og lage en kultur. Barnehagefolk.

Blaafalk, Hanne (2013). Mellomrum for dialog – muligheder for grænseoverskridende undervisning. FoU-konferanse: «Danning og didaktiske praksiser». Avdeling for lærerutdanning.





Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.