Forskningsgrupper
Forskningsprosjekter
-
I partnerskap for styrket profesjonskompetanse og praksisrelevant lærerutdanning «iPAR»
iPAR er et samarbeidsprosjekt mellom Grunnskole- og faglærerutdanningen på OsloMet og sentrale aktører i regionens grunnskolesektor
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Baltzersen, Rolf Kristian (2023). Effective Use of Collective Peer Teaching in Teacher Education Maximizing Student Learning. ISBN: 9781003403586. 144 s. Routledge.
Baltzersen, Rolf Kristian (2022). Cultural-Historical Perspectives on Collective Intelligence. Patterns in Problem Solving and Innovation. ISBN: 9781108981361. 448 s. Cambridge University Press.
Baltzersen, Rolf Kristian
; Bredberg, Johan Per Ivar Bo
(2021).
Digital Technologies and Online Learning in Primary Education (Norway).
Bloomsbury Education and Childhood Studies.
https://doi.org/10.5040/9781350993716.011
Baltzersen, Rolf Kristian
(2020).
Creative Problem Solving in Online Innovation Contests: What Motivates Top Solvers to Participate in the New Collaborative Economy?.
Leon, Ramona Diana (Red.).
Strategies for Business Sustainability in a Collaborative Economy. s. 239-264.
IGI Global.
https://doi.org/10.4018/978-1-7998-4543-0.ch013
Baltzersen, Rolf K
(2013).
The Importance of Metacommunication in Supervision Processes in Higher Education.
13 s.
International Journal of Higher Education.
Vol. 2.
https://doi.org/10.5430/ijhe.v2n2p128
Baltzersen, Rolf Kristian (2011). Texter i en wikigemenskap. Alexandersson, Mikael; Hansson, Thomas (Red.). s. 127-148. Studentlitteratur AB.
Baltzersen, Rolf Kristian ; Eliassen, Erik (2011). Læring i skolenettverk: mininettverk som utviklingsstrategi. Erstad, Ola; Hauge, Trond Eiliv (Red.). Skoleutvikling og digitale medier - kompleksitet, mangfold og ekspansiv læring. s. 182-210. Gyldendal Akademisk.
Baltzersen, Rolf Kristian (2011). Å veilede en nyutdannet lærer med disiplinproblemer i klassen : en analyse av en foreldresamtale og veiledningssamtale med utgangspunkt i modelltenkningen til Argyris og Schön. Karlsen, Thorbjørn (Red.). Veiledning under nye vilkår : skapende prosesser i møtet mellom veileder og veisøker. s. 84-102. Gyldendal Akademisk.
Baltzersen, Rolf Kristian
(2010).
Radical transparency: Open access as a key concept in wiki pedagogy.
19 s.
Australasian Journal of Educational Technology.
Vol. 26.
http://ascilite.org.au/ajet/submission/index.php/A
Baltzersen, Rolf Kristian
(2009).
Den digitale lærergjerningen.
Svanberg, Ray Cato; Wille, Hans Petter (Red.).
La stå! Læring - på vei mot den profesjonelle lærer. s. 133-160.
Gyldendal Akademisk.
https://brage.bibsys.no/xmlui/handle/11250/2507744