English version
Ellen Konstanse Hovik

Ellen Konstanse Hovik

Vitenskapelige publikasjoner

Hovik, Ellen Konstanse ; Nolan, Kathleen (2024). Pre-service teachers’ understandings of exploratory task design in mathematics: from GeoGebra task design to the 8<sup>th</sup> grade student. Cogent Education. Vol. 11.
https://doi.org/10.1080/2331186X.2024.2421088

Eriksen, Elisabeta; Hovik, Ellen Konstanse ; Kjensli, Grethe (2021). Challenges in Enacting Classroom Dialogue. Nortvedt, Guri A.; Buchholtz, Nils; Fauskanger, Janne; Hreinsdottir, Freyja; Hähkioniemi, Marcus; Jessen, Britta Eyrich (Red.). Bringing Nordic mathematics education into the future : Preceedings of Norma 20 : The ninth Nordic conference on mathematics education Oslo, 2021. s. 41-48. SMDF, Swedish Society for Research in Mathematics Education.
http://matematikdidaktik.org/wp-content/uploads/20

Hovik, Ellen Konstanse ; Kleve, Bodil (2021). Undervisningskunnskap i matematikk. ISBN: 9788202697167. Cappelen Damm Akademisk.

Hovik, Ellen Konstanse ; Rodal, Camilla (2019). Visualization of fractions - a challenge for pre-service teachers. Jankvist, Uffe Thomas; Heuvel-Panhuizen, Marja Van den; Veldhuis, Michiel (Red.). Proceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. European Society for Research in Mathematics Education.

Hovik, Ellen Konstanse ; Reinholdtsen, Lars ; Smestad, Bjørn (2019). Refleksjonsmuligheter i en eksamen som inkluderer undervisningspraksis. Thorsen, Kirsten Elisabeth; Michelet, Simon (Red.). Teoretiske og praktiske kunnskaper i lærerkvalifisering - sammenhenger og spenninger. s. 163-180. Universitetsforlaget.

Hovik, Ellen Konstanse ; Solem, Ida Heiberg (2016). Bevis og generalisering i skolen - utfordringer og muligheter. Hovik, Ellen Konstanse; Kleve, Bodil (Red.). Undervisningskunnskap i matematikk. s. 46-59. Cappelen Damm Akademisk.

Hovik, Ellen Konstanse ; Kleve, Bodil (2016). Undervisningskunnskap i matematikk. ISBN: 9788202470654. 202 s. Cappelen Damm Akademisk.

Hovik, Ellen Konstanse ; Kleve, Bodil (2016). Mangfold i lærerutdanningens matematikk. Hovik, Ellen Konstanse; Kleve, Bodil (Red.). Undervisningskunnskap i matematikk. s. 13-30. Cappelen Damm Akademisk.

Hovik, Ellen Konstanse ; Solem, Ida Heiberg (2013). Argumentasjon, begrunnelse og bevis på barnetrinnet. Pareliussen, Ingar; Moen, Bente Bolme; Reinertsen, Anne Beate; Solhaug, Trond (Red.). s. 120-126. Akademika forlag.

Solem, Ida Heiberg ; Hovik, Ellen Konstanse (2012). «36 er et oddetall» – Aspekter ved undervisningskunnskap i matematikk på barnetrinnet. FoU i praksis. Vol. 6.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Forskningsrapporter

Ulleberg, Inger ; Solem, Ida Heiberg ; Kleve, Bodil ; Tellefsen, Helga Kufaas; Hansen, Pål Kirkeby; Hovik, Ellen Konstanse ; Austestad, Anna; Lutnæs, Eva ; Grøstad, Kjersti (2009). Rapport fra Skoleutviklingsprosjektet "Kunnskapsløftet - fra ord til handling: Lede, prioritere og organisere", UDE, Oslo, skoleåret 2007-2008. 45 s. Høgskolen i Oslo og Akershus.

Ulleberg, Inger ; Solem, Ida Heiberg ; Kleve, Bodil ; Tellefsen, Helga Kufaas; Hansen, Pål Kirkeby; Hovik, Ellen Konstanse ; Grøstad, Kjersti (2009). Rapport fra kompetansemiljøet ved HiO - Kunnskapsløftet - fra ord til handling. 15 s. Høgskolen i Oslo og Akershus.

Ulleberg, Inger ; Solem, Ida Heiberg ; Kleve, Bodil ; Tellefsen, Helga Kufaas; Hansen, Pål Kirkeby; Hovik, Ellen Konstanse ; Grøstad, Kjersti (2009). Kunnskapsløftet - fra ord til handling. 2006-2009. Avsluttende rapport til UDA, Oslo kommune. Høgskolen i Oslo og Akershus.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Formidling

Larsen, Hege; Tønnessen, Eva; Bjarnø, Vibeke ; Fadum, Aleksandra Hara ; Hovik, Ellen Konstanse (2024). 3 av 10 lærerstudenter strøk i matte.

Hovik, Ellen Konstanse (2023). Lærerstudenters design av oppgaver til 8. klasse. KlæM23. NTNU.

Hovik, Ellen Konstanse ; Reinholdtsen, Lars ; Smestad, Bjørn (2023). FoU-basert matematikkundervisning. Johannesen, Monica; Lundberg, Pål; Smestad, Bjørn (Red.). Utdanning for tverrfaglige mål. s. 247-266. Fagbokforlaget.

Eriksen, Elisabeta; Hovik, Ellen Konstanse ; Kjensli, Grethe (2021). Challenges in enacting classroom dialogue. NORMA20, the Ninth Nordic Conference on Mathematics Education. Universitetet i Oslo.

Hovik, Ellen Konstanse (2021). Hvordan benyttes Geogebra i arbeid med funksjoner på 10. trinn? Hvilke representasjonsformen og overganger mellom disse vektlegges?. KlæM 21. NTNU .

Hovik, Ellen Konstanse ; Rodal, Camilla (2019). Visualization of fractions - a challenge for pre - service teachers. CERME 11. Eleventh Congress of the European Society for research in ma.

Hovik, Ellen Konstanse ; Rodal, Camilla (2018). Analyse av studentbesvarelser fra Nasjonal deleksamen. En studie av en oppgave. Etterutdanningskonferansen 2018. Universitetet i Sørøst-Norge.

Hovik, Ellen Konstanse (2018). Fem praksiser - verktøy for lærere. Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning.

Amundsen, Jon; Hovik, Ellen Konstanse ; Paaske, Nanna ; Sætre, Jon Helge (2016). Fagkompetanse for læreryrket. Christensen, Hanne; Thorsen, Kirsten (Red.). Jeg skal bli lærer! Utvikling av profesjonskompetanse. s. 107-122. Universitetsforlaget.

Hovik, Ellen Konstanse ; Tellefsen, Helga Kufaas (2015). Harmonisering matematikk - kompetanse for lærere. Seminar for tilbydere av videreutdanning i matematikk. Utdanningsdirektoratet.





Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.