English version
Nanna Paaske

Nanna Paaske

Forskningsgrupper

Forskningsprosjekter

  • Assessement for Learning in Citizenship Education (ALiCE)

    ALiCE er et Erasmus+-prosjekt som skal utvikle felles europeisk rammeverk for vurderingspraksiser til bruk i formativ vurdering som fremmer elevers kompetanse i demokratisk medborgerskap, både i ulike skolefag- og i tverrfaglige tilnærminger.

Publikasjoner og forskningsresultater

Vitenskapelige publikasjoner

Olsen, Sissel Tove; Becher, Aslaug Andreassen; Bergflødt, Sigurd; Hammer, Aina; Paaske, Nanna; Palm, Kirsten; Steinsvik, Brit (2021). Teacher Well-Being and Teacher Professional Development. Murphy, Timothy R. N; Mannix-McNamara, Patricia (Red.). International Perspectives on Teacher Well-Being and Diversity. Chapter 5. s. 87-118. Springer.

Hammer, Aina; Paaske, Nanna (2018). Religious minorities as bridge builders in diverse classrooms. Ubani, Martin (Red.). New international studies on religions and dialogue in education. III. s. 141-156. Waxmann Verlag.

Paaske, Nanna (2017). Den multikulturelle skolens møte med nasjonal ikonhistorie: Det norske oljeeventyret i et flerkulturelt klasserom. Brunbech, Peter; Knutsen, Ketil; Poulsen, Jens Aage (Red.). Historie-didaktik, dannelse og bevidsthed : rapporter til det 29. nordiske historiemøte/proceedings of the 29th congress of nordic historians. kapittel. s. 227-256. Aalborg Universitetsforlag.
http://www.cgs.aau.dk/digitalAssets/314/314795_kon...



Publikasjonslisten er hentet ut av Cristin. Listen kan være ufullstendig