iPAR er eit samarbeidsprosjekt mellom Grunnskole- og faglærarutdanninga på OsloMet og sentrale aktørar i grunnskolesektoren i regionen.
Todelt målsetting
- Å styrke praksisrelevant utdanning gjennom kunnskapsbaserte utprøvingar av partnarskapsmodellar mellom lærarutdanning, skolar og skoleeigarar.
- Å styrke profesjonskunnskap for alle aktørar og institusjonar i partnarskapet gjennom nye modellar for praksisopplæring og undervisning.
Lærarutdanninga står i dag overfor store utfordringar som sviktande rekruttering, eit vedvarande spenningsforhold mellom teori og praksis, eit aukande behov for yrkesrelevans i ein skole og i eit samfunn som krev omstillingsdyktige og profesjonelle lærarar. Samtidig som lærarutdanninga blir prega av aukande akademisering gjennom masterspesialisering, etterspør praksisfeltet kunnskapsrike og relasjonsorienterte lærarar som kan handtere og leie læringsprosessar i det mangfaldige klasserommet.
Utfordringane, som også er formulerte i NOKUT-evalueringa av norsk lærarutdanning frå 2020 krev omfattande samarbeid mellom lærarutdanningsinstitusjonar, skoleeigarar og skolar. Det krev nysgjerrigheit og openheit og respekt frå aktørane i feltet, og ei genuin interesse frå alle partar om at lærarstudentane blir tilbode den beste utdanninga, der praksisen i skolen blir kopla tett til forskingsbasert undervisning og profesjonsorientert rettleiing. Då får praksisrettleiarane til skolane ein nøkkelfunksjon.
Som dei største lærarutdanningsinstitusjonane i landet, har OsloMet eit særskilt ansvar for å møte slike utfordringar på best mogleg måte. Dette prosjektet er eit viktig svar på dette.
IPARs tosidige mål skal bidra til å sikre likeverd mellom aktørane, kunnskapsformene og tradisjonane til partnarskapet, og å bidra til gjensidig læring og utvikling på alle arenaer i partnarskapet gjennom tiltaka og aktivitetane for prosjektet.
Fire delmål
Dei fire delmåla vil på kvar sine måtar bidra til å nå dei overordna måla for prosjektet.
- Styrke rettleiingskompetanse for praksisrettleiarar i praksisskolar.
- Styrke profesjonsretta forsking gjennom praksisbaserte masteroppgåver.
- Styrke praksisrelevante og studentaktive læringsformer.
- Etablere og utvikle lærande nettverk for auka profesjonskunnskap og praksisrelevant lærarutdanning for aktørar i partnarskapet.
Prosjektdeltakarar
Samarbeidspartnarar
- Kjelsås Skole
- Bærum Kommune
- Kjenn Ungdomsskole S
- Lørenskog kommune
- Oslo Kommune
- Oslo Skolemuseum
- Slemmestad Skole
- Stabekk skole
- Vetland Skole og Ressurssenter