Fagområder
Vitenskapsdisipliner
Forskningsgrupper
Forskningsprosjekter
-
COIL-modul i tegnspråk og døvestudier
Prosjektet skal utvikle og etablere et bærekraftig kurs i tegnspråk og døvestudier basert på internasjonal læring på nett (COIL), i samarbeid med Gallaudet University, Washington, D.C.
-
Erasmus Mundus Design Measures forprosjekt for etablering av Master i anvendte døvestudier
Projektets mål er å utvikle en Erasmus Mundus Joint Master (EMJM) i anvendte døvestudier.
-
I partnerskap for styrket profesjonskompetanse og praksisrelevant lærerutdanning «iPAR»
iPAR er et samarbeidsprosjekt mellom Grunnskole- og faglærerutdanningen på OsloMet og sentrale aktører i regionens grunnskolesektor
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Hjulstad, Johan
(2017).
Identity Negotiations in a Visually Oriented Virtual Classroom.
Bagga-Gupta, Sangheeta; Hansen, Aase Lyngvær; Feilberg, Julie (Red.).
Identity Revisited and Reimagined. Empirical and Theoretical Contributions on Embodied Communication Across Time and Space. Kap 12. s. 241-269.
Springer.
https://link.springer.com/content/pdf/10.1007/978-...
Hjulstad, Johan (2016). Practices of Organizing Built Space in Videoconference-Mediated Interactions. Research on Language and Social Interaction . Vol. 49.