Forskningsgrupper
Forskningsprosjekter
-
I partnerskap for styrket profesjonskompetanse og praksisrelevant lærerutdanning «iPAR»
iPAR er et samarbeidsprosjekt mellom Grunnskole- og faglærerutdanningen på OsloMet og sentrale aktører i regionens grunnskolesektor
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Helleve, Mette Birgitte
(2022).
A Conceptualization of the Emotional Phase of Preservice
Teachers’ Experiences as a Pedagogical Phenomenon.
Journal of Teacher Education and Educators.
Vol. 11.
https://dergipark.org.tr/en/pub/jtee/issue/72413/1
Helleve, Mette Birgitte
;
Æsøy, Knut Ove
(2021).
When anxiety matters as a condition of possibility: About student-teachers’ anxiety experiences towards becoming a teacher.
11 s.
Encyclopaideia. Journal of phenomenology and education.
Vol. 25.
https://doi.org/10.6092/issn.1825-8670/12357
Helleve, Mette Birgitte
(2019).
Nurturing global consciousness through internationalization.
15 s.
Nordic Journal of Comparative and International Education (NJCIE).
Vol. 3.
https://doi.org/10.7577/njcie.3491
Helleve, Mette Birgitte
(2017).
Stimulering av global bevissthet gjennom internasjonalisering.
14 s.
Nordic Journal of Comparative and International Education (NJCIE).
Vol. 1.
https://doi.org/10.7577/njcie.1933