Forskningsgrupper
Forskningsprosjekter
-
I partnerskap for styrket profesjonskompetanse og praksisrelevant lærerutdanning «iPAR»
iPAR er et samarbeidsprosjekt mellom Grunnskole- og faglærerutdanningen på OsloMet og sentrale aktører i regionens grunnskolesektor
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Helleve, Mette Birgitte
(2022).
A Conceptualization of the Emotional Phase of Preservice Teachers’ Experiences as a Pedagogical Phenomenon.
Journal of Teacher Education and Educators
.
Vol. 11.
https://dergipark.org.tr/en/pub/jtee/issue/72413/1...
Helleve, Mette Birgitte; Æsøy, Knut Ove (2021). When anxiety matters as a condition of possibility: About student-teachers’ anxiety experiences towards becoming a teacher. Encyclopaideia. Journal of phenomenology and education . Vol. 25.
Helleve, Mette Birgitte (2019). Nurturing global consciousness through internationalization. Nordic Journal of Comparative and International Education (NJCIE) . Vol. 3.
Helleve, Mette Birgitte (2017). Stimulering av global bevissthet gjennom internasjonalisering. Nordic Journal of Comparative and International Education (NJCIE) . Vol. 1.