Kort om
Lese- og skriveforskning
Forskningsgrupper
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Skaar, Håvard (2020). Affordances of writing in digital media in and out of school – Comparing Norwegian 5th-graders’ practices in 2005 and 2017. Nordic Journal of Literacy Research . Vol. 6.
Skaar, Håvard; Elvebakk, Lisbeth; Nilssen, Jannike Hegdal (2018). Literature in decline? Differences in pre-service and in-service primary school teachers' reading experiences. Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies . Vol. 69.
Skaar, Håvard (2017). Tekst uten grenser? Om Internett og plagiat i skolen. Engen, Bård Ketil; Giæver, Tonje Hilde; Mifsud, Louise (Red.). Digital Dømmekraft. 4. s. 61-79. Gyldendal Akademisk.
Skaar, Håvard; Elvebakk, Lisbeth; Nilssen, Jannike Hegdal
(2016).
Lærerstudenten som frafallen leser - om litteraturens fremtid i norsk skole.
Acta Didactica Norge
.
Vol. 10.
https://www.journals.uio.no/index.php/adno/article...
Skaar, Håvard
(2015).
Den digitale teksten i det norske morsmålsfaget -Læremiddel og læringsmål.
Learning Tech -Tidsskrift for læremidler, didaktik og teknologi
.
Vol. 1.
http://laeremiddel.dk/wp-content/uploads/2015/12/3...
Elf, Nikolaj Frydensbjerg; Hanghøj, Thorkild; Skaar, Håvard; Erixon, Per-Olof
(2015).
Technology in L1: A Review of Empirical Research Projects in Scandinavia 1992-2014.
L1-Educational Studies in Language and Literature
.
Vol. 15.
http://hdl.handle.net/11250/2373826
Skaar, Håvard
(2015).
Writing and pseudo-writing from Internet-based sources: Implications for learning and assessment.
Literacy
.
Vol. 49.
http://hdl.handle.net/10642/2992
Skaar, Håvard; Hammer, Hugo Lewi (2014). Inspirert eller plagiert? Internettilgang, skrivestrategier og læring på tredje videregående trinn. Kleve, Bodil; Penne, Sylvi; Skaar, Håvard (Red.). Literacy og fagdidaktikk i skole og lærerutdanning. 5. s. 149-173. Novus Forlag.
Kleve, Bodil; Penne, Sylvi; Skaar, Håvard (2014). Literacy og fagdidaktikk i skole og lærerutdanning. ISBN: 9788270997527. 257 s. Novus Forlag.
Skaar, Håvard; Hammer, Hugo Lewi
(2013).
Why students plagiarise from the Internet: The views and practices in three Norwegian upper secondary classrooms.
International Journal for Educational Integrity
.
Vol. 9.
http://www.ojs.unisa.edu.au/index.php/IJEI/issue/c...
Skaar, Håvard (2012). Does the Internet connect writing in and out of educational settings? Views of Norwegian students on the threshold of higher education. Bazerman, Charles; Dean, C.; Early, J.; Lunsford, K.; Null, S.; Rogers, P.; Stansell, A. (Red.). International Advances in Writing Research: Cultures, Places, Measures. 13. s. 233-249. Parlor Press.
Skaar, Håvard
(2011).
The relevance and educational value of social network sites for classroom literacy learning:A discussion based on empirical work with Norwegian students and teachers.
Nordic Journal of Digital Literacy
.
Vol. 6.
http://hdl.handle.net/10642/1103
Skaar, Håvard; Buckingham, David Dennis; Tingstad, Vebjørg (2011). Marketing on the Internet: A New Educational Challenge. The Media Educational Research Journal (MERJ) . Vol. 1.
Skaar, Håvard (2010). Branded selves: How Children relate to marketing on a social network site. Buckingham, David Dennis; Tingstad, Vebjørg (Red.). Childhood and Consumer Culture. 13. s. 211-227. Palgrave Macmillan.
Skaar, Håvard
(2009).
In defence of writing - the social semiotic perspective on digital media, literacy and learning.
Literacy
.
Vol. 43.
http://www3.interscience.wiley.com/cgi-bin/fulltex...
Skaar, Håvard
(2009).
Branded selves: How children in Norway relate to marketing on a social network site.
Journal of Children and Media
.
Vol. 3.
http://hdl.handle.net/10642/1111
Skaar, Håvard (2009). Hva lærer jenter og gutter av å lage digitale fortellinger?. Østerud, Svein (Red.). Enter. Veien mot en IKT-didaktikk. Kapittel. s. 115-128. Gyldendal Akademisk.
Skaar, Håvard (2008). Literacy on a social networking site. Drotner, Kirsten; Siggaard Jensen, Hans; Schrøder, Kim Christian (Red.). Informal Learning and Digital Media. 9. s. 180-202. Cambridge Scholars Publishing.
Skaar, Håvard
(2007).
Digitalized story making in the classroom - A social semiotic perspective on gender, multimodality and learning.
19 s.
Seminar.net - Media, technology and lifelong learning
.
Vol. 3.
http://www.seminar.net/images/stories/vol3-issue1/...
Skaar, Håvard (2005). Classfronter, pedagogikk og endring. Talberg, Olav (Red.). Strategier for læring. Pedagogisk utviklingsarbeid på ingeniørutdanningen. 6. s. 37-49. Høgskolen i Oslo og Akershus.
Skaar, Håvard (2004). Kan dannelsen digitaliseres?. Seip, Knut Lehre (Red.). Digital didaktikk . Pedagogisk utviklingsarbeid på ingeniørutdanningen. kapittel 2.. s. 15-25. Høgskolen i Oslo og Akershus.
Skaar, Håvard (2000). "En skredder som er Helt, er ikke skredder meere" - om mannlighetens uttrykk i Wessels Kierlighed uden Strømper. Edda. Nordisk tidsskrift for litteraturforskning .
Skaar, Håvard (1998). Dramaets fortæring av "den store centrale tanke" - Hedda Gabler som forarbeid og ferdig tekst. Norskrift .
Skaar, Håvard (1997). Ibsens Brand som epos og drama. Edda. Nordisk tidsskrift for litteraturforskning .
Skaar, Håvard (1996). Trollringens strukturelle psykologi - Sigurd Hoels siste roman lest opp mot Peter Brooks' sammenstilling av strukturalisme og psykoanalyse. Norsk Litterær Årbok .