English version
Inger Ulleberg

Inger Ulleberg

Fagfelt

Kommunikasjon   Yrkesfaglig veiledning   Elevsamtaler   Pedagogikk - Utdanning

Vitenskapelige publikasjoner

Rinholm, Hanne ; Solem, Ida Heiberg ; Ulleberg, Inger (2023). Dialogues in education: Exploring cases from music and mathematics education. Dialogic Pedagogy: An International Online Journal. Vol. 11.
https://doi.org/10.5195/dpj.2023.458

Ulleberg, Inger (2023). Kommunikasjon mellom lærer og elev. Thorsen, Kirsten; Christensen, Hanne; Dalland, Cecilie Pedersen (Red.). Jeg er lærer. Reflektert, analytisk, kompetent. s. 35-54. Fagbokforlaget.

Ulleberg, Inger ; Mjelve, Liv Heidi (2023). Læreren som deltaker i veiledningssamtaler. Olsen, Mirjam Harkestad; Arneberg, Per (Red.). Samtaler i skolen. s. 155-182. Cappelen Damm Akademisk.

Jevne, Kari Sjøhelle ; Ulleberg, Inger ; Øien, Ingvil (2021). Why and how? Case-based teaching in interprofessional and interdisciplinary education. Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis. Vol. 15.
https://doi.org/10.23865/UP.V15.2785

Ulleberg, Inger ; Jensen, Per (2021). Undertekst i veiledning. Karlsson, Bengt Eirik; Oterholt, Frank (Red.). Fenomener i faglig veiledning. s. 97-110. Universitetsforlaget.

Christensen, Hanne; Ulleberg, Inger (2020). Klasseledelse og fag. Christensen, Hanne; Ulleberg, Inger (Red.). Klasseledelse, fag og danning. 2.utgave. Gyldendal Akademisk.

Christensen, Hanne; Ulleberg, Inger (2020). Klasseledelse sett i lys av fagfornyelsens overordnede del og tverrfaglige temaer. Christensen, Hanne; Ulleberg, Inger (Red.). Klasseledelse, fag og danning. 2.utgave. Gyldendal Akademisk.

Solem, Ida Heiberg ; Ulleberg, Inger (2020). Hva spør lærere om?. Christensen, Hanne; Ulleberg, Inger (Red.). Klasseledelse, fag og danning. 2.utgave. Gyldendal Akademisk.

Ulleberg, Inger (2019). Læringsaktiviteter i praksisstudiene. Thorsen, Kirsten Elisabeth; Michelet, Simon (Red.). Teoretiske og praktiske kunnskaper i lærerkvalifisering - sammenhenger og spenninger. s. 218-240. Universitetsforlaget.

Ulleberg, Inger ; Jensen, Per (2018). Grunnleggende kommunikasjonsteori. Fjelldal, Carina; Örtenblad, Anders (Red.). Faglig kommunikasjon i praksis. s. 23-43. Universitetsforlaget.





Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Fagbøker⁄lærebøker

Jensen, Per; Ulleberg, Inger (2025). Systemisk veiledning i profesjonell praksis. ISBN: 9788245051629. Fagbokforlaget.

Christensen, Hanne; Ulleberg, Inger (2020). Klasseledelse, fag og danning. 2.utgave. ISBN: 9788205531871. 264 s. Gyldendal Akademisk.

Ulleberg, Inger (2020). Kommunikasjon mellom lærer og elev. ISBN: 9788245024357. 211 s. Fagbokforlaget.

Ulleberg, Inger ; Jensen, Per (2019). Mellom ordene - kommunikasjon i profesjonell praksis. ISBN: 9788205513532. 438 s. Gyldendal Akademisk.

Ulleberg, Inger ; Jensen, Per (2017). Systemisk veiledning i profesjonell praksis. ISBN: 9788245022704. 223 s. Fagbokforlaget.

Ulleberg, Inger (2014). Kommunikasjon og veiledning, 2.utgave. ISBN: 9788215023342. 213 s. Universitetsforlaget.

Jensen, Per; Ulleberg, Inger (2013). Mellan orden. Kommunikation i praktiken. ISBN: 9789144078571. 400 s. Studentlitteratur AB.

Jensen, Per; Ulleberg, Inger (2012). Mellem ordene : kommunikation i professionel praksis. ISBN: 9788771291728. 339 s. Klim.

Jensen, Per; Ulleberg, Inger (2011). Mellom ordene - kommunikasjon i profesjonell praksis. ISBN: 9788205397385. Gyldendal Akademisk.

Ulleberg, Inger (2004). Kommunikasjon og veiledning. ISBN: 9788215004914. 177 s. Universitetsforlaget.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Forskningsrapporter

Ulleberg, Inger ; Gulbrandsen, Liv Mette ; Øien, Ingvil; Lindboe, Inger Marie (2014). Barn og unge på tvers. FoU-prosjekter ved Høgskolen i Oslo og Akershus med, om og av relevans for barn og unge. rev 2014. 128 s. Høgskolen i Oslo og Akershus.

Bjarnø, Vibeke ; Brucker, Hans Jørgen; Christensen, Hanne; Hole, Arne ; Jarning, Harald; Michelet, Simon; Ongstad, Sigmund ; Schanke, Åge J. ; Skjong, Synnøve; Smestad, Bjørn ; Thorsen, Kirsten Elisabeth ; Ulleberg, Inger ; Vederhus, Inger ; Aas, Per Anders (2011). Faglig samarbeid i en fagdelt lærerutdanning Utviklingsarbeid ved allmennlærerutdanningen ved Høgskolen i Oslo 2000-2010. ISBN: 9788257947590. 89 s. Høgskolen i Oslo.

Ulleberg, Inger (2010). Opplæring i klasseledelse - HiO-rapport 2010 nr.15. ISBN: 9788257947361. 48 s. OsloMet - storbyuniversitetet.

Ulleberg, Inger ; Solem, Ida Heiberg ; Kleve, Bodil ; Tellefsen, Helga Kufaas; Hansen, Pål Kirkeby; Hovik, Ellen Konstanse ; Austestad, Anna; Lutnæs, Eva ; Grøstad, Kjersti (2009). Rapport fra Skoleutviklingsprosjektet "Kunnskapsløftet - fra ord til handling: Lede, prioritere og organisere", UDE, Oslo, skoleåret 2007-2008. 45 s. Høgskolen i Oslo og Akershus.

Ulleberg, Inger ; Solem, Ida Heiberg ; Kleve, Bodil ; Tellefsen, Helga Kufaas; Hansen, Pål Kirkeby; Hovik, Ellen Konstanse ; Grøstad, Kjersti (2009). Rapport fra kompetansemiljøet ved HiO - Kunnskapsløftet - fra ord til handling. 15 s. Høgskolen i Oslo og Akershus.

Ulleberg, Inger ; Solem, Ida Heiberg ; Kleve, Bodil ; Tellefsen, Helga Kufaas; Hansen, Pål Kirkeby; Hovik, Ellen Konstanse ; Grøstad, Kjersti (2009). Kunnskapsløftet - fra ord til handling. 2006-2009. Avsluttende rapport til UDA, Oslo kommune. Høgskolen i Oslo og Akershus.

Bjarnø, Vibeke ; Breidlid, Halldis ; Penne, Sylvi ; Smestad, Bjørn ; Ulleberg, Inger (2008). Rapport fra arbeidsgruppa for studieevaluering. ISBN: 9788257946272. 50 s. Høgskolen i Oslo og Akershus.

Solem, Ida Heiberg ; Ulleberg, Inger ; Austestad, Anna; Kleve, Bodil ; Tellefsen, Helga Kufaas; Hansen, Pål Kirkeby; Lutnæs, Eva ; Grøstad, Kjersti (2007). Rapport fra HiO:Skoleutviklingsprosjektet Lede, prioritere og organisere, UDE, Oslo, skoleåret 2006-2007. 31 s. Høgskolen i Oslo og Akershus.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Formidling

Gulbrandsen, Liv Mette ; Østensjø, Sigrid; Sundnes, Anita ; Seim, Sissel ; Ulleberg, Inger ; Clarke, Alison (2022). Workshop: Everyday life: an epistemological point of entry into children’s worlds and experiences?. The 2nd International CHILDLIFE conference.

Ulleberg, Inger (2021). Interprofessional Case Used in Practice Periods. Collaboration Between University and Municipality. ECER 2021. EERA.

Ulleberg, Inger ; Jevne, Kari Sjøhelle (2021). Relevante, realistiske, engasjerende og utfordrende - bruk av interprofesjonelle case i høyere utdanning. Barn og unge på tvers. Childlife - Barneliv og profesjonsutøvelse.

Rinholm, Hanne ; Ulleberg, Inger (2021). Dialogical Dimensions in Education. Relation-Centered Education Network [RCEN] Conference.

Eriksen, Elisabeta; Solem, Ida Heiberg ; Ulleberg, Inger (2019). Exploring children's algebraic thinking. Children and Youth in Everyday Life and Professional Practices. OsloMet. Interact.

Gulbrandsen, Liv Mette ; Løndal, Knut ; Foss, Camilla ; Ødegaard, Nina Bjerketveit; Øien, Ingvil; Ulleberg, Inger (2018). Interprofessional Interaction with Children and Youth. Its 21 4th conference on interdisciplinary teamwork skills for the 21st century. NTNU.

Ulleberg, Inger (2018). Kommunikasjon mellom lærer og elev. Thorsen, Kirsten Elisabeth; Christensen, Hanne (Red.). Jeg er lærer. Fagbokforlaget.

Ulleberg, Inger ; Øien, Ingvil (2018). INTERACT and Case Based Teaching. ATEE2018. ATEE - Association for Teacher Education in Europe.

Fossum, Hanne ; Ulleberg, Inger (2018). Learning and being: dialogic music pedagogy for lifelong and lifewide learning. Music Education Conference. Kyambogo University in collaboration with OsloMet.

Gulbrandsen, Liv Mette ; Ulleberg, Inger ; Ødegaard, Nina Bjerketveit; Øien, Ingvil (2017). Interprofessional Interaction with Children and Youth. Nordic Interprofessional Network Conference. NIPNET.





Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.