Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Ohnstad, Frøydis Oma (2022). Hvordan kan lærere utvikle sin profesjonsetiske kompetanse?. Bedre Skole. Vol. 34.
Ohnstad, Frøydis Oma (2016). Skikket til lærer? Om sikkerhetsvurderinger i lærerutdanningen. Christensen, Hanne; Thorsen, Kirsten (Red.). Jeg skal bli lærer! Utvikling av profesjonskompetanse. s. 77-95. Universitetsforlaget.
Mosvold, Reidar;
Ohnstad, Frøydis Oma
(2016).
Profesjonsetiske perspektiver på læreres omtaler av elever.
Norsk pedagogisk tidsskrift.
Vol. 100.
https://doi.org/10.18261/issn.1504-2987-2016-01-04
Ohnstad, Frøydis Oma (2014). Læreres profesjonsetikk - profesjonelt skjønn og dømmekraft. Postholm, May Britt; Tiller, Tom (Red.). Profesjonsrettet pedagogikk 8-13. s. 238-262. Cappelen Damm Akademisk.
Ohnstad, Frøydis Oma (2013). Læreres profesjonelle skjønn - vilkårlig eller velbegrunnet?. Elvestrand, Helene; Frykedal, Karin Forslund; Samuelsson, Marcus; Thornberg, Robert (Red.). Lärares etik och professionella arbete: skolan som moralisk praktik. s. 126-145. Linköping universitet.
Ohnstad, Frøydis Oma (2012). Lærerprofesjon og profesjonsetikk. Postholm, May Britt; Haug, Peder (red.); Munthe, Elaine; Krumsvik, Rune Johan (Red.). Lærere i skolen som organisasjon. s. 209-242. Cappelen Damm AS.
Ohnstad, Frøydis Oma (2011). Dilemma - Hvorfor lærere trenger en profesjonsetisk plattform. 1 s. Utdanning.
Ohnstad, Frøydis Oma ; Munthe, Elaine (2010). Veiledet praksisopplæring og lærerstudenters kvalifisering. Haug, Peder (Red.). Kvalifisering til læraryrket. s. 140-164. Abstrakt forlag.
Ohnstad, Frøydis Oma (2010). Profesjonsetikk i skolen. Læreres etiske ansvar. ISBN: 978-82-7634-827-9. 142 s. Cappelen Damm Høyskoleforlaget.
Munthe, Elaine ; Ohnstad, Frøydis Oma (2008). Ensomme svaler? En studie av praksisskolelæreres rapportering om identitet, kollektivitet og gjennomføring av praksisopplæringsperioder. Norsk pedagogisk tidsskrift. Vol. 6.