English version
Line-Marie Holum

Line-Marie Holum

Kort om

Jeg jobber med utvikling av flerspråklige digitale læringsressurser til bruk i barnehage og skole, og er prosjektleder for den digitale flerspråklige bildeordboka Bildetema (oslomet.no).

Mine fagområder er nordisk språk, norsk som andrespråk og flerspråklighet i skolen. Jeg er spesielt opptatt av opplæring for elever som er nye i Norge.  

Fagfelt

Norsk som andrespråk   Kartlegging   Nyankomne elever   Flerspråklighet i skolen

Vitenskapelige publikasjoner

Holum, Line-Marie (2010). Å uttrykke bevegelse på et andrespråk. NOA - Norsk som andrespråk.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Fagbøker⁄lærebøker

Falkenhaug, Andrea Cornelia; Fjæstad, Dag ; Holum, Line-Marie (2024). NAFO 20 år - jubileumstidsskrift. ISBN: 9788283646207. 119 s. OsloMet - storbyuniversitetet.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Formidling

Holum, Line-Marie ; Kjelaas, Irmelin; Randen, Gunhild Tveit ; Ahmadinia, Soraya (2024). Kartleggingsverktøy i grunnleggende norsk. Falkenhaug, Andrea Cornelia; Fjæstad, Dag; Holum, Line-Marie (Red.). NAFO 20 år - jubileumstidsskrift. OsloMet - storbyuniversitetet.

Randen, Gunhild Tveit ; Kjelaas, Irmelin; Holum, Line-Marie (2024). Kartleggingsverktøy i grunnleggende norsk. Jubileumskonferanse NAFO 20 år. NAFO, OsloMet.

Randen, Gunhild Tveit ; Holum, Line-Marie ; Kjelaas, Irmelin (2024). Særskilt språkopplæring i grunnskolen – hva, hvorfor og hvordan?. Jubileumskonferanse NAFO 20 år. NAFO, OsloMet.

Holum, Line-Marie (2024). Særskilt språkopplæring i grunnskolen –hva nå?. Falkenhaug, Andrea Cornelia; Fjæstad, Dag; Holum, Line-Marie (Red.). NAFO 20 år - jubileumstidsskrift. OsloMet - storbyuniversitetet.

Holum, Line-Marie (2023). Introduksjon til kartleggingsverktøy i grunnleggende norsk.

Holum, Line-Marie (2023). Kartlegging av ordforråd i praksis.

Dewilde, Joke; Holum, Line-Marie (2023). Flerspråklighet som ressurs – filmserie med oppgaver.

Holum, Line-Marie (2019). Organisering av opplæringen for minoritetsspråklige elever. Selj, Elisabeth; Ryen, Else (Red.). Med språklige minoriteter i klassen. Språklige og faglige utfordringer. s. 255-278. Cappelen Damm Akademisk.

Holum, Line-Marie (2018). Revisjon av kartleggingsverktøyet Språkkompetanse i grunnleggende norsk. Nasjonalt skoleeiernettverk for kommuner og fylkeskommuner. NAFO.

Holum, Line-Marie (2017). Norsk som andrespråk. Hvordan tilrettelegge norskundervisningen for elever med kort botid?. Fagnettverksdager om norsk som andrespråk. Troms fylkeskommune.





Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.