English version
Irene Lona

Irene Lona

Kort om

Prosjektleder i DIGIN, OsloMets kompetansemiljø for digital innovasjon. DIGIN er en møteplass for utvikling og deling av digital undervisningspraksis og skal fremme kunnskapsdeling og yte god støtte til å utvikle undervisningen ved hjelp av digitale verktøy.

Arbeidsområder:
Læringsdesign, gamification, prosjektledelse

Prosjekter:
Anskaffelse og innføring av digital eksamen (2014-2016)
Implementering av ny læringsplattform (Canvas) (2016-2018)
Utvikling av tilbakemeldingskompetanse for økt læring (2020-)

Medlem i Fleksibel utdanning Norges kvalitetsutvalg og innovasjonsgruppe.

Administrative arbeidsområder

Prosjektledelse

Vitenskapelige publikasjoner

Raaheim, Arild; Mathiassen, Ketil; Moen, Vegard; Lona, Irene ; Gynnild, Vidar; Bunæs, Bente Ringlund; Hasle, Emil Trygve (2018). Digital assessment – how does it challenge local practices and national law? A Norwegian case study. European Journal of Higher Education.
https://doi.org/10.1080/21568235.2018.1541420



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Forskningsrapporter

Haug, Kristin Holte ; Jamissen, Grete; Lona, Irene (2016). WeVideo og digital historiefortelling for læring og formidling. Rapport fra et pilotprosjekt ved HiOA 2015-2016. 50 s. Høgskolen i Oslo og Akershus.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Formidling

Koch, Susanne Anette Kjekshus; Olstad, Kari; Lona, Irene (2024). Pedagogisk snakkis 20: Kvalitet i fleksibel undervisning og læring.
https://ldh.no/om-ldh/podkast/pedagogisk-snakkis

Lona, Irene (2023). Social annotation as teaching strategy. inspirED Europe - Scaling teaching & learning in higher education: Sustainable strategies for student centered learning. FeedbackFruits.

Josefsson, Kristina Areskoug; Lona, Irene ; Lunde, Gerd Hilde (2023). Bedre lesing og forståelse av pensum med støtte av digital sosial annotering. Norsk pedagogisk tidsskrift.
https://doi.org/10.18261/npt.107.3.8

Lona, Irene (2023). Social annotation to increase students reading. Online Educa Berlin. OEB Learning Technologies Europe GmbH.

Lona, Irene ; Ødegaard, Nina Bjerketveit (2017). Hva gjør vi for å tilrettelegge for en utviklingsorientert bruk av Canvas?. Konferanse. NUV.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.