Forskningsgrupper
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
                
    Thurmann-Moe, Anne C
; Melby-Lervåg, Monica; Lervåg, Arne
                 (2021).
                 Single case design i evaluering av spesialpedagogiske 
tiltak. En gjennomgang av aktuelle analysemetoder for 
vurdering av effekt.
                
                
            
                
                
                                     Spesialpedagogikk.
            
                    
                 Vol. 86.
                        
    https://hdl.handle.net/10852/89973
        
                
    Thurmann-Moe, Anne C
; Melby-Lervåg, Monica; Lervåg, Arne
                 (2021).
                 The impact of articulatory consciousness
training on reading and spelling literacy in students
with severe dyslexia: an experimental single case study.
                
                
            
                
                
                                     Annals of Dyslexia.
            
                    
                
                        
    https://doi.org/10.1007/s11881-021-00225-1
        
                
    Thurmann-Moe, Anne C
; Melby-Lervåg, Monica; Lervåg, Arne
                 (2021).
                 Effects of Articulatory Consciousness Training in First Graders with a Reading Delay: A Randomised Control Trial.
                
                
            
                
                
                                     Scandinavian Journal of Educational Research.
            
                    
                
                        
    https://doi.org/10.1080/00313831.2020.1869823
        
                
    Thurmann-Moe, Anne Cathrine
                 (2019).
                 Monsrud M, Rydland V, Geva E, Thurmann-Moe AC, Lyster SH (2019). The advantages of jointly considering first and second language vocabulary skills among emergent bilingual children. International Journal of Bilingual Education and Bilingualism.   https://dx.doi.org/10.1080/13670050.2019.1624685.
                
                
            
                
                
                                     International Journal of Bilingual Education and Bilingualism.
            
                    
                
                        
    https://doi.org/10.1080/13670050.2019.1624685
        
Thurmann-Moe, Anne Cathrine (2017). Prediksjon av leseforståelse hos flerspråklige elever i longitudinelt perspektiv. Spesialpedagogikk.
Bjerkan, Kirsten Meyer; Monsrud, May-Britt; Thurmann-Moe, Anne C (2013). Ordforråd hos flerspråklige barn. Pedagogiske og spesialpedagogiske utfordringer. ISBN: 9788205423862. 190 s. Gyldendal Akademisk.
Thurmann-Moe, Anne Cathrine ; Bjerkan, Kirsten Meyer; Monsrud, May-Britt (2012). Utvikling av ordforståelse for ulike kategorier ord hos flerspråklige elever på morsmål og norsk. NOA - Norsk som andrespråk.