English version
Kristine Høeg Karlsen

Kristine Høeg Karlsen

Vitenskapelige publikasjoner

Næsje, Ragnhild Louise; Motzfeldt, Gitte Cecilie; Häggström, Margaretha; Berggren, Stein Arnold; Karlsen, Kristine Høeg (2024). Storyline på mellomtrinnet: En utforskende og deltakende tilnærming til læring. ISBN: 9788215061238. 312 s. Universitetsforlaget.

Karlsen, Kristine Høeg (2024). Slik gjør du et lydorkester: Å innlemme musikk i en storyline. Næsje, Ragnhild Louise; Motzfeldt, Gitte Cecilie; Häggström, Margaretha; Berggren, Stein Arnold; Karlsen, Kristine Høeg (Red.). Storyline på mellomtrinnet: En utforskende og deltakende tilnærming til læring. s. 101-129. Universitetsforlaget.

Lockhart-Pedersen, Virginia (Gini); Karlsen, Kristine Høeg ; Berggren, Stein Arnold (2024). Escape room i storyline: Digitale muligheter for en inkluderende praksis. Næsje, Ragnhild Louise; Motzfeldt, Gitte Cecilie; Häggström, Margaretha; Berggren, Stein Arnold; Karlsen, Kristine Høeg (Red.). Storyline på mellomtrinnet: En utforskende og deltakende tilnærming til læring. s. 247-279. Universitetsforlaget.

Motzfeldt, Gitte Cecilie; Häggström, margaretha; Karlsen, Kristine Høeg (2024). Fortellingen som aktiv demokratisk læringsarena: Hvordan gjennomføre storyline på 5.-7. trinn?. Næsje, Ragnhild Louise; Motzfeldt, Gitte Cecilie; Häggström, Margaretha; Berggren, Stein Arnold; Karlsen, Kristine Høeg (Red.). Storyline på mellomtrinnet: En utforskende og deltakende tilnærming til læring. s. 27-60. Universitetsforlaget.

Karlsen, Kristine Høeg ; Karlsen, Joakim; Skregelid, Lisbet (2024). Facilitating Labs for Innovating Cross-sectorial Collaborations in Teacher Education. Stigberg, Susanne Koch; Karlsen, Joakim; Müller, Nicholas H. (Red.). The Seventeenth International Conference on Advances in Computer-Human Interactions. s. 22-28. International Academy, Research and Industry Association (IARIA).

Bjørnstad, Gunhild Brænne; Karlsen, Kristine Høeg (2024). Vi hadde litt ulik forståelse av tid – Forhandling og samarbeid om utviklingen av en kunsthendelse i dans for elever i skolen. Nordic Journal of Dance - practice, education and research. Vol. 15.
https://doi.org/10.2478/njd-2024-0002

Motzfeldt, Gitte Cecilie; Karlsen, Kristine Høeg (2024). Educating Student Teachers for Interprofessional Collaboration through the Codesign of Cultural Heritage with the Use of Augmented Reality (AR) Technology. Stigberg, Susanne Koch; Karlsen, Joakim; Müller, Nicholas H. (Red.). The Seventeenth International Conference on Advances in Computer-Human Interactions. s. 56-61. International Academy, Research and Industry Association (IARIA).
https://www.thinkmind.org/articles/achi_2024_2_80_

Karlsen, Kristine Høeg ; Karlsen, Joakim; Stigberg, Susanne Koch (2024). Transprofessional Course Design in Teacher Education: Facilitating Spaces for Negotiating Roles and Finding Common Ground. Stigberg, Susanne Koch; Karlsen, Joakim; Müller, Nicholas H. (Red.). The Seventeenth International Conference on Advances in Computer-Human Interactions. s. 49-55. International Academy, Research and Industry Association (IARIA).

Thorstensen, Jon Sverre; Karlsen, Kristine Høeg ; Warem, Øystein Sverre (2024). Lydens magi: en empirisk studie av grunnskolelærerstudenters erfaringer med storyline. Acta Didactica Norden (ADNO). Vol. 18.
https://doi.org/10.5617/adno.10519

Bjørkvold, Tuva ; Karlsen, Kristine Høeg ; Krallinger, Kjersti Bartnæs (2024). Flerfaglig, tverrfaglig eller fagovergripende - En studie av lærerstudenters argumentasjon på muntlig eksamen i begynneropplæring. Acta Didactica Norden (ADNO). Vol. 18.
https://doi.org/10.5617/adno.9901





Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Forskningsrapporter

Karlsen, Kristine Høeg (2016). Feedback under lupen: Utvikling og utprøving av en modell til bruk i forskning på feedback i høyere utdanning. Universitetet i Oslo.

Pettersen, Roar; Karlsen, Kristine Høeg (2013). Studenters erfaringer med tilbakemeldinger (feedback). Norsk versjon av Assessment Experience Questionnaire (FOU-notat). 18 s. Høgskolen i Østfold.

Jenssen, Ragnhild; Karlsen, Kristine Høeg (2008). "Dans, ropte fela!" I K. H. Karlsen and R. Jenssen, (red.), Dans i Skolen 25 år. 1983-2008. 23 s. Dans i skolen.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Formidling

Karlsen, Kristine Høeg (2024). Estetiske arbeidsprosesser som drivkraft i læring. Invitert foredragsholder. Fagseminar for ansatte ved Nord Universitet. . Nasjonalt senter for kunst og kultur, Nord Universitet.

Bjørnstad, Gunhild Brænne; Karlsen, Kristine Høeg (2024). From motion to pedagogy – Dance as a catalyst for empowering future teachers in cross-sector collaborations . NERA 2024 Adventures of Education: Desires, Encounters and Differences. Nordic Educational Research Association .

Brandanger, Annette; Karlsen, Kristine Høeg ; Bjørkvold, Tuva (2024). Educating for the performative pedagogue in teacher education. 16th NOFOD conference 2024, The Nordic Forum for Dance Research. Kristiania University College (Høyskolen Kristiania).

Karlsen, Kristine Høeg ; Karlsen, Joakim; Stigberg, Susanne Koch (2024). Transprofessional Course Design in Teacher Education. The Seventeenth International Conference on Advances in Computer-Human Interactions. IARIA.

Næsje, Ragnhild Louise; Motzfeldt, Gitte Cecilie; Häggström, margaretha; Berggren, Stein Arnold; Karlsen, Kristine Høeg (2024). Forord. Næsje, Ragnhild Louise; Motzfeldt, Gitte Cecilie; Häggström, Margaretha; Berggren, Stein Arnold; Karlsen, Kristine Høeg (Red.). Storyline på mellomtrinnet: En utforskende og deltakende tilnærming til læring. Universitetsforlaget.

Karlsen, Kristine Høeg ; Høeg, Ellen Johanne (2024). «Fire hus tett i tett». Et praktisk storylineforløp om naboskap og solidaritet. Næsje, Ragnhild Louise; Motzfeldt, Gitte Cecilie; Häggström, Margaretha; Berggren, Stein Arnold; Karlsen, Kristine Høeg (Red.). Storyline på mellomtrinnet: En utforskende og deltakende tilnærming til læring. Universitetsforlaget.

Motzfeldt, Gitte Cecilie; Häggström, margaretha; Næsje, Ragnhild Louise; Karlsen, Kristine Høeg ; Berggren, Stein Arnold (2024). Demokrati og medborgerskap på mellomtrinnet. Næsje, Ragnhild Louise; Motzfeldt, Gitte Cecilie; Häggström, Margaretha; Berggren, Stein Arnold; Karlsen, Kristine Høeg (Red.). Storyline på mellomtrinnet: En utforskende og deltakende tilnærming til læring. Universitetsforlaget.

Næsje, Ragnhild Louise; Karlsen, Kristine Høeg ; Lockhart-Pedersen, Virginia (Gini); Berggren, Stein Arnold (2024). En framtidsrettet storyline. Næsje, Ragnhild Louise; Motzfeldt, Gitte Cecilie; Häggström, Margaretha; Berggren, Stein Arnold; Karlsen, Kristine Høeg (Red.). Storyline på mellomtrinnet: En utforskende og deltakende tilnærming til læring. Universitetsforlaget.

Næsje, Ragnhild Louise; Karlsen, Kristine Høeg ; Lockhart-Pedersen, Virginia (Gini); Berggren, Stein Arnold (2024). Kampen for frihet? Et praktisk og framtidsrettet storylineforløp med KI som tematikk. Næsje, Ragnhild Louise; Motzfeldt, Gitte Cecilie; Häggström, Margaretha; Berggren, Stein Arnold; Karlsen, Kristine Høeg (Red.). Storyline på mellomtrinnet: En utforskende og deltakende tilnærming til læring. Universitetsforlaget.

Karlsen, Kristine Høeg ; Høeg, Heidi Remberg; Høeg, Ellen Johanne (2024). Få grep om gruppearbeidet i en storyline ved bruk av læring gjennom samarbeid. Næsje, Ragnhild Louise; Motzfeldt, Gitte Cecilie; Häggström, Margaretha; Berggren, Stein Arnold; Karlsen, Kristine Høeg (Red.). Storyline på mellomtrinnet: En utforskende og deltakende tilnærming til læring. Universitetsforlaget.





Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.