Fields of study
Academic disciplines
Subject areas
Theory of Science Epistemology Didactics Research method Art Didactics Curriculum theory
Research groups
Publications and research
Scientific publications
Aure, Venke (2020). Exploring Eco-social Art Strategies to Expand Onto-epistemological and Methodological Positions in Qualitative Research. Bergaust, Kristin; Smite, Rasa; Silina, Daina (Ed.). Oslofjord Ecologies. Artistic Research on Environmental and Social Sustinability.. Kap.8 i Part 1 (Research papers). p. 135-153.
Aure, Venke; Dahlsveen, Heidi (2018). The Kiss - Utterance surrounding the utterance within. Journal for Artistic Research (JAR) .
Gjærum, Rikke Gürgens; Aure, Venke (2016). Kjønn som væren: hvordan kan iscenesatte kunstuttrykk bidra til forståelse av kjønnet eksistens?. DRAMA : Nordisk dramapedagogisk tidsskrift . Vol. 3.
Aure, Venke; Gjærum, Rikke Gürgens
(2015).
Kunstdidaktikkens møte med marginale røster.
InFormation - Nordic Journal of Art and Research
.
Vol. 4.
https://journals.hioa.no/index.php/information/art...
Aure, Venke; Bergaust, Kristin (2015). Estetisk praksis og samfunn - tekster mellom samtidskunst og kunstdidaktikk. Aure, Venke; Bergaust, Kristin (Ed.). Estetikk og samfunn. Tekster mellom samtidskunst og kunstdidaktikk. Innledning. p. 7-33. Fagbokforlaget.
Aure, Venke (2015). The epistemology of the gaze and photographic essays. A basis for understanding visual representations of a city. Aure, Venke; Bergaust, Kristin (Ed.). Estetikk og samfunn. Tekster mellom samtidskunst og kunstdidaktikk. Del II, kapittel 2. p. 117-138. Fagbokforlaget.
Aure, Venke; Bergaust, Kristin (2015). Estetikk og samfunn. Tekster mellom samtidskunst og kunstdidaktikk. ISBN: 978-82-321-0418-5. 290 p. Fagbokforlaget.
Aure, Venke; Bjerkestrand, Karin Brunvathne; Songe-Møller, Anna
(2013).
Emancipatory Theatre and Performative Didactics.
InFormation - Nordic Journal of Art and Research
.
Vol. 2.
http://hdl.handle.net/10642/1946
Aure, Venke
(2013).
Didaktikk - i spennet mellom klassisk formidling og performativ praksis.
InFormation - Nordic Journal of Art and Research
.
Vol. 2.
http://hdl.handle.net/10642/1931
Sæter, Oddrun; Aure, Venke; Bergaust, Kristin
(2012).
Artists and Gentrification in Specific Urban Contexts. A Case Study from Wiliamsburg, New York.
The International Journal of the Arts in Society
.
Vol. 6.
http://hdl.handle.net/10642/1444
Aure, Venke (2009). Læringssyn. Konsten som läranderesurs. Syn på lärande, pedagogiska strategier och social inklusion på nordiska konstmuseer. p. 208-224.
Aure, Venke (2009). Kunstpedagogikken ved Nasjonalmuseet for kunst, arkitektur og design i Norge. Konsten som läranderesurs. Syn på lärande, pedagogiska strategier och social inklusion på nordiska konstmuseer. p. 130-178.
Aure, Venke (2009). Kunstpedagogikken ved Kiasma i Helsinki. Konsten som läranderesurs. Syn på lärande, pedagogiska strategier och social inklusion på nordiska konstmuseer. p. 198-206.
Aure, Venke; Bergaust, Kristin; Sæter, Oddrun (2009). Bar Candela: Contemporary Art on the Move, in Place and Discourse. The International Journal of the Arts in Society . Vol. 4.
Aure, Venke (2006). Formidling av bilder til barn - som kunstdidaktisk diskurs. BUKS - Tidskrift for børne- & ungdomskultur .