Fields of study
Academic disciplines
Special needs education Education
Subject areas
Individualized instruction Special education Transition to adulthood Early Intensive Behavioral Intervention Neurodevelopmental disorders Autism Spectrum Disorders Self-determination theory Intellectual disability and work Developmental disabilities Diversity and Inclusion
Research groups
Research projects
Completed research projects
-
Staying on Track – completion in vocational education and training
A longitudinal interview study following vocational students with low grades from lower secondary education through upper secondary vocational education and training (VET).
-
Supporting Content and Language Learning Across Diversity (SCALED)
The aim of the SCALED project is to develop a new online course: interactive and self-study mode that can be adapted to onsite use.
Publications and research
Scientific publications
Schmid, Evi
;
Garrels, Veerle
;
Skåland, Børge
(2024).
The continuum of rapport: Ethical tensions in qualitative interviews with vulnerable participants.
18 p.
Qualitative Research.
Vol. 24.
https://doi.org/10.1177/14687941231224600
Schmid, Evi
;
Garrels, Veerle
(2024).
Ethical Pitfalls in Research with Young People: How Can They Be Identified and Addressed?.
Young - Nordic Journal of Youth Research.
Vol. 33.
https://doi.org/10.1177/11033088241254230
Riedel, Emily Ann; Sigstad, Hanne Marie Høybråten; Garrels, Veerle (2024). "Serious business" - Historien om Emilys vei fra skole til jobb. Garrels, Veerle; Sigstad, Hanne Marie Høybråten (Ed.). Jobbklar med utviklingshemming - Praktisk hjelp til å lykkes. p. 13-18. Universitetsforlaget.
Sjaastad, Gunstein; Garrels, Veerle (2024). Intervju med en jobbspesialist. Garrels, Veerle; Sigstad, Hanne Marie Høybråten (Ed.). Jobbklar med utviklingshemming - Praktisk hjelp til å lykkes. p. 152-161. Universitetsforlaget.
Øen, Karsten; Garrels, Veerle (2024). Å forberede eleven på suksess. Garrels, Veerle; Sigstad, Hanne Marie Høybråten (Ed.). Jobbklar med utviklingshemming - Praktisk hjelp til å lykkes. p. 135-149. Universitetsforlaget.
Sigstad, Hanne Marie Høybråten; Garrels, Veerle (2024). En tidslinje for planlegging av overgangen fra skole til arbeidsliv. Garrels, Veerle; Sigstad, Hanne Marie Høybråten (Ed.). Jobbklar med utviklingshemming - Praktisk hjelp til å lykkes. p. 65-71. Universitetsforlaget.
Garrels, Veerle ; Sigstad, Hanne Marie Høybråten (2024). Å lære fra dem som har fått jobb. Garrels, Veerle; Sigstad, Hanne Marie Høybråten (Ed.). Jobbklar med utviklingshemming - Praktisk hjelp til å lykkes. p. 49-64. Universitetsforlaget.
Garrels, Veerle ; Sigstad, Hanne Marie Høybråten (2024). Jobbklar med utviklingshemming - Praktisk hjelp til å lykkes. ISBN: 9788215071817. 165 p. Universitetsforlaget.
Solberg, Stine
;
Laundal, Øyvind
;
Garrels, Veerle
(2023).
Scoping Review of Positive Mental Health Research for Students in Vocational Education and Training.
International Journal for Research in Vocational Education and Training.
https://doi.org/10.13152/IJRVET.10.2.6
Sigstad, Hanne Marie Høybråten;
Garrels, Veerle
(2023).
Tolk, mekler, regissør og pedagog – jobbspesialisters egenskaper og roller overfor unge voksne med lett utviklingshemming i møte med arbeidslivet.
Spesialpedagogikk.
http://hdl.handle.net/10852/107975