Norwegian version
Veerle Garrels

Veerle Garrels

Fields of study

Academic disciplines

Special needs education

Subject areas

Individualized instruction   Special education   Early Intensive Behavioral Intervention   Neurodevelopmental disorders   Autism Spectrum Disorders   Self-determination theory   Intellectual disability and work   Developmental disabilities   Diversity and Inclusion   Transition to adulthood

Research projects

Scientific publications

Schmid, Evi ; Garrels, Veerle ; Skåland, Børge (2024). The continuum of rapport: Ethical tensions in qualitative interviews with vulnerable participants. 18 p. Qualitative Research.
https://doi.org/10.1177/14687941231224600

Garrels, Veerle ; Sigstad, Hanne Marie Høybråten (2024). Jobbklar med utviklingshemming - Praktisk hjelp til å lykkes. ISBN: 9788215071817. 165 p. Universitetsforlaget.

Garrels, Veerle ; Sigstad, Hanne Marie Høybråten (2024). Å lære fra dem som har fått jobb. Garrels, Veerle; Sigstad, Hanne Marie Høybråten (Ed.). Jobbklar med utviklingshemming - Praktisk hjelp til å lykkes. p. 49-64. Universitetsforlaget.

Sigstad, Hanne Marie Høybråten; Garrels, Veerle (2024). En tidslinje for planlegging av overgangen fra skole til arbeidsliv. Garrels, Veerle; Sigstad, Hanne Marie Høybråten (Ed.). Jobbklar med utviklingshemming - Praktisk hjelp til å lykkes. p. 65-71. Universitetsforlaget.

Øen, Karsten; Garrels, Veerle (2024). Å forberede eleven på suksess. Garrels, Veerle; Sigstad, Hanne Marie Høybråten (Ed.). Jobbklar med utviklingshemming - Praktisk hjelp til å lykkes. p. 135-149. Universitetsforlaget.

Sjaastad, Gunstein; Garrels, Veerle (2024). Intervju med en jobbspesialist. Garrels, Veerle; Sigstad, Hanne Marie Høybråten (Ed.). Jobbklar med utviklingshemming - Praktisk hjelp til å lykkes. p. 152-161. Universitetsforlaget.

Riedel, Emily Ann; Sigstad, Hanne Marie Høybråten; Garrels, Veerle (2024). "Serious business" - Historien om Emilys vei fra skole til jobb. Garrels, Veerle; Sigstad, Hanne Marie Høybråten (Ed.). Jobbklar med utviklingshemming - Praktisk hjelp til å lykkes. p. 13-18. Universitetsforlaget.

Schmid, Evi ; Garrels, Veerle (2024). Ethical Pitfalls in Research with Young People: How Can They Be Identified and Addressed?. Young - Nordic Journal of Youth Research.
https://doi.org/10.1177/11033088241254230

Sigstad, Hanne Marie Høybråten; Garrels, Veerle (2023). Norwegian teachers’ efforts in preparing students with mild intellectual disability for working life?. European Journal of Special Needs Education. Vol. 38.
https://doi.org/10.1080/08856257.2023.2172895

Garrels, Veerle ; Sigstad, Hanne Marie Høybråten (2023). Caregivers’ Experiences with School–Work Transitions for Their Children with Disorders of Intellectual Development. 12 p. International Journal of Environmental Research and Public Health (IJERPH). Vol. 20.
https://doi.org/10.3390/ijerph20031892





These publications are obtained from Cristin. The list may be incomplete