Kort om
Wilfried Admiraal er sosialpsykolog og professor ved Senter for profesjonsforkning ved Storbyuniversitetet i Norge. Hans forskningsinteresse er innen undervisning, lærerutdanning, lærere og læreryrket. Aktuelle prosjekter er knyttet til avgang av lærere i tidlig karriere og sen karriere, skoler som et trygt og demokratisk læringsmiljø, og elevers og læreres informasjonskompetanse.
Mer informasjon om prosjekter, styrer, PhD-veiledning og publikasjoner på hans personlige Google-hjemmeside: https://sites.google.com/site/wilfriedadmiraal.
ORCID 0000-0002-1627-3420
Forskningsprosjekter
Aktive forskningsprosjekter
-
Lærerutdanning for en fremtid i flux
TEFF konsortiet koordineres av Universitetet i Köln og består av 17 partnere fra ni EU-land, hvorav ti universitetsmiljøer med skoler og andre tilknyttede partnere. TEFF fokuserer bevisst på en fremtidsorientert og et tverrfaglig samarbeid på tvers av alle faser av lærerprofesjonaliseringen.
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Theeuwes, Brigitte; Saab, Nadira; Denessen, Eddie;
Admiraal, Wilfried
(2025).
Unraveling teachers’ intercultural competence when facing a simulated multicultural classroom.
Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies.
Vol. 162.
https://doi.org/10.1016/j.tate.2025.105053
Haenen, Janine; Vink, Sylvia; Sjoer, Ellen;
Admiraal, Wilfried
(2025).
Motivating students with optimal challenge in an open learning environment.
Social Sciences & Humanities Open.
Vol. 11.
https://doi.org/10.1016/j.ssaho.2025.101577
Admiraal, Wilfried
(2025).
Attrition risk profiles of novice teachers based on their job demands, individual and school resources, and well-being.
Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies.
Vol. 162.
https://doi.org/10.1016/j.tate.2025.105070
Theeuwes, Brigitte; Saab, Nadira; Denessen, Eddie;
Admiraal, Wilfried
(2025).
Unraveling expert teachers’ intercultural competence when facing a simulated multicultural classroom context.
Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies.
Vol. 162.
https://doi.org/https://doi.org/10.1016/j.tate.202
Hong, Yujia; Saab, Nadira;
Admiraal, Wilfried
(2025).
EFL university students’ game element preferences and learning needs: Implications for the instructional design of digital gamified classes.
System (Linköping).
Vol. 131.
https://doi.org/10.1016/j.system.2025.103670
Jiménez Rios, Alejandro; Plevris, Vangelis; Nogal, Maria;
Admiraal, Wilfried
(2025).
Scholarship of Teaching and Learning in Civil and Structural Engineering: A Systematic Literature Review.
Journal of Civil Engineering Education.
Vol. 151.
https://doi.org/10.1061/JCEECD.EIENG-2103
Zhang, Xin;
Admiraal, Wilfried
; Saab, Nadira; Liu, Yutong
(2025).
Exploring teaching quality: The role of school working conditions, principal leadership, and teacher characteristics.
23 s.
Educational Psychology.
Vol. 45.
https://doi.org/10.1080/01443410.2025.2466663
Zenouzagh Mohammadi, Zohre;
Admiraal, Wilfried
; Saab, Nadira
(2025).
Empowering students’ agentive engagement through formative assessment in online learning environment.
International Journal of Educational Technology in Higher Education.
Vol. 22.
https://doi.org/10.1186/s41239-024-00498-7
Liu, Xu; Mearns, Tessa;
Admiraal, Wilfried
(2025).
Construction and reconstruction of Chinese foreign language teachers’ identity in an intercultural context: A longitudinal multiple case study.
Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies.
Vol. 157.
https://doi.org/10.1016/j.tate.2025.104963
Schoots, Anja; Tigelaar, Dineke E. H.;
Admiraal, Wilfried
(2025).
Curriculum guidelines for the development of student agency in secondary education: A systematic review.
33 s.
Curriculum Journal.
Vol. online first.
https://doi.org/10.1002/curj.318