I gruppas virksomhet står lek, rom og kroppslige aktiviteter sentralt. Dette er stikkord for alle fagene vi representerer og studerer på barnetrinnet og i begynneropplæringen.
Vi jobber med samhandling og samtaler, med utforsking og refleksjoner, eventyr og fortellinger, med lesing og skriving – analogt og digitalt, og med aktiviteter innenfor og utenfor klasserommet.
Vi er opptatt av læreren og klasserommet, spørsmål og svar og elevenes kameratskap.
Forskningsgruppeleder
-
Medlemmer
-
Forskningsprosjekter
Gruppa er involvert i:
- Multilingual early childhood education and care for young refugee children (MyREF). Erasmus+ (2016-2019).
- Science Talk (SciTalk) Erasmus+ (2018-2021).
- Teacher Well- Being and Diversity. Managing multilingual and social challenges in the classroom. Erasmus+ (2016-2019).
- BEYOND ACCESS: Improving Quality of Early Years Reading Instructions in Ethiopia and South Sudan. NORHED (2016-2020).
-
Samarbeidspartnere
- Sardes BV – Nederland.
- Innovation in the Early Years, VBJK, Belgia.
- University of Cambridge, UK.
- HZ University of Applied Sciences, Vlissingen, Nederland.
- Philipps Universität, Marburg, Tyskland.
- University of Western Cape UWC, Sør-Afrika.
- Lourier Primary School, Irland.
- University of Limerick, Irland.
- Thomond College, Irland.
- Mary Immaculate College and Presentation Primary School, Irland.
- University College Copenhagen (UCC), Danmark.
- Skovbrynet Primary School, Danmark.
- Addis Ababa University, Etiopia.
- Bahir Dar University, Etiopia.
- University of Juba, Sør-Sudan.