English version

FoU på barnetrinnet – med vekt på begynneropplæring

Gruppa er tverrfaglig sammensatt, og vi konsentrerer vår forskning og utvikling rundt de minste skolebarna.

Medlemmer

17

Prosjekter

4

Internasjonalt samarbeid

12

I gruppas virksomhet står lek, rom og kroppslige aktiviteter sentralt. Dette er stikkord for alle fagene vi representerer og studerer på barnetrinnet og i begynneropplæringen. 

Vi jobber med samhandling og samtaler, med utforsking og refleksjoner, eventyr og fortellinger, med lesing og skriving – analogt og digitalt, og med aktiviteter innenfor og utenfor klasserommet. 

Vi er opptatt av læreren og klasserommet, spørsmål og svar og elevenes kameratskap.

Forskningsgruppeleder

Laster inn ...
  • Medlemmer

      Laster inn ...
    • Forskningsprosjekter

      Gruppa er involvert i: 

      • Multilingual early childhood education and care for young refugee children (MyREF). Erasmus+ (2016-2019).
      • Science Talk (SciTalk) Erasmus+ (2018-2021).
      • Teacher Well- Being and Diversity. Managing multilingual and social challenges in the classroom. Erasmus+ (2016-2019). 
      • BEYOND ACCESS: Improving Quality of Early Years Reading Instructions in Ethiopia and South Sudan. NORHED (2016-2020). 
    • Samarbeidspartnere

      • Sardes BV – Nederland. 
      • Innovation in the Early Years, VBJK, Belgia.
      • University of Cambridge, UK.
      • HZ University of Applied Sciences, Vlissingen, Nederland.
      • Philipps Universität, Marburg, Tyskland.
      • University of Western Cape UWC, Sør-Afrika.
      • Lourier Primary School, Irland.
      • University of Limerick, Irland.
      • Thomond College, Irland.
      • Mary Immaculate College and Presentation Primary School, Irland.
      • University College Copenhagen (UCC), Danmark.
      • Skovbrynet Primary School, Danmark.
      • Addis Ababa University, Etiopia.
      • Bahir Dar University, Etiopia.
      • University of Juba, Sør-Sudan.