Prosjektet utforskar både lærarar og elevar sine perspektiv på implementeringa av kunstig intelligens i pedagogisk samanheng. Hovudmålet er å bygge opp ein kunnskapsbase som kastar lys over kva som påverkar haldningane til lærarar og elevar mot kunstig intelligens.
I 2023 fekk framveksten av generativ kunstig intelligens (KI), drive av store språkmodellar (for eksempel ChatGPT, Gemini og Llama), stor merksemd for si evne til å generere tekst på kommando, og dermed hjelpe elevar med akademiske skriveoppgåver.
Så korleis bør skolen tilnærme seg denne teknologiske framgangen?
Dette prosjektet utforskar korleis det stadig skiftande teknologilandskapet påverkar utdanninga, korleis lærarar kan samhandle med generativ kunstig intelligens, og det utforskar implikasjonane av kunstig intelligens for skoleverket.
Med den raske utviklinga av kunstig intelligens er læraryrket ved eit vegskilje, med både utfordringar og nye moglegheiter.
Meir om prosjektet
Korleis kan generativ KI effektivt utnyttast i utdanning?
Sjølv om ChatGPT, Llama og Gemini ikkje opphavleg blei skapt for utdanningsformål, har nærværet deira blitt ein realitet som skolar og lærarar må forhalde seg til. Som eit resultat oppstår eit avgjerande spørsmål: Korleis kan generativ kunstig intelligens effektivt utnyttast i utdanning?
Diskusjonane må gå under overflata og bygge på utdanningsforsking, og rette merksemd mot dei potensielle fordelane og avgrensingane som generativ kunstig intelligens bringar.
Dette prosjektet har ei forskingstilnærming til å bygge ut forståing for moglegheitene og utfordringane som ChatGPT, Llama eller Gemini og det breiare teknologiske landskapet gir i skoleinstitusjonar.
Undersøkingar blant lærarar og elevar
I den første fasen har vi gjennomført ei undersøking blant lærarar på vidaregåande skole (N = 223). Formålet er å etablere eit kunnskapsgrunnlag for faktorar knytte til lærarar sine oppfatninger av nytte og meistringsforventningane deira når det gjeld bruk av generativ kunstig intelligens i skolen.
I den andre fasen vil det bli gjennomført ei undersøking blant elevar på vidaregåande skole, med mål om å etablere kunnskap om deira oppfatning av nytte, sjølvdisiplinproblem i akademisk arbeid og vurdering, og dessutan meistringsforventningane deira når det gjeld bruk av generativ kunstig intelligens i akademisk arbeid.
Samanfatta vil desse to studiane bidra med ny kunnskap om korleis lærarar og elevar vurderer nytteverdien av generativ kunstig intelligens innanfor utdanningskonteksta
Deltakarar
Publikasjonar frå prosjektet
- Eriksen, H. & Elstad. (2025). Professional Commitment and Passion Among Norwegian High School Teachers (journals.oslomet.no)
- Elstad, E. & Eriksen, H. (2024). Harnessing AI in Secondary Education to Enhance Writing Competence (arxiv.org)
- Elstad, E. (2024). AI in Education: Rationale, Principles, and Instructional Implications (arxiv.org)
- Elstad, E. & Eriksen, H. (2024). Exploring the Hardships of Norwegian High-School Teachers: Understanding Role Conflict in Relation to Job Stress, Turnover Intention, and Fear (journals.uio.no). Acta Didactica Norden Vol. 18, Nr. 2, Art. 17.
- Elstad, E. (2023). Læreren møter ChatGPT (universitetsforlaget.no). Universitetsforlaget.
- Elstad, E. & Eriksen, H. (2024). High School Teachers’ Adoption of Generative AI: Antecedents of Instructional AI Utility in the Early Stages of School-Specific Chatbot Implementation (journals.oslomet.no). Nordic Journal of Comparative and International Education (NJCIE). ISSN 2535-4051. 8(1).