Ph.d.-prosjektet utforskar korleis heimespråk blir støtta og implementert i norsk barnehage, sett frå perspektiva til minoritetsforeldre og pedagogiske leiarar.
Ph.d.-prosjektet undersøker korleis barns heimespråk blir forstått og støtta i norske barnehagar. Prosjektet spring ut frå eit aukande språkleg mangfald i Noreg, der om lag kvart femte barn har eit anna førstespråk enn norsk.
Barnehagen speler derfor ei sentral rolle i å støtte både den norskspråklege utviklinga til barna og varetaking av heimespråka deira. Målet med prosjektet er å få innsikt i korleis foreldre og barnehagetilsette (pedagogiske leiarar) forstår og implementerer bruk av heimespråk i barnehagen, og dessutan kva faktorar som fremmar eller hemmar slik språkstøtte.
Metode
Prosjektet søker å svare på spørsmål som: Korleis tolkar pedagogiske leiarar retningslinjene i Rammeplanen når det gjeld støtte til barns heimespråk? Kva er synet til foreldra på bruk av heimespråket til barna i barnehagen?
Forskingsprosjektet består av tre delstudiar: éin med fokus på familiespråkpolitikk i transnasjonale polske familiar, éin med polske mødrer om deira syn på bruk av ulike morsmål i barnehagen, og éin med pedagogiske leiarar i norske barnehagar.
Metodisk bygger prosjektet på kvalitative djupneintervju analysert gjennom ei fenomenologisk tilnærming, med vekt på erfaringane og perspektiva til deltakarane.
Prosjektet er relevant for barnehagelærarar, forskarar og avgjerdstakarar som ønsker å forstå korleis fleirspråkligheit kan verdsettast og integrerast i det pedagogiske arbeidet til barnehagen.
Monika Ewa Stapors publikasjonar (nva.sikt.no)
Veiledere
Joakim Evensen Hansen, Universitetet i Stavanger