Skolestarterne fikk mindre spesialpedagogisk hjelp i områder med mye smitte under pandemien.
Institutt for barnehagelærerutdanning (BLU) tilbyr bachelor i barnehagelærerutdanning, masterstudium i barnehagekunnskap og en rekke etter- og videreutdanninger. Vi har et nært samarbeid med praksisfeltet gjennom studentenes praksis og ulike forsknings- og innovasjonsprosjekter. Våre ansatte kommer fra mange ulike fagfelt, og leverer forskningsbasert kunnskap som er relevant for samfunnets utfordringer på barnehagefeltet.
Tallet er omtrentlig.
Tallet er omtrentlig.
Inger Marie Lindboe er instituttleder.
Geir Aaserud er studieleder for pedagogikk, i samarbeid med Cathrine Døscher. Han har ansvar for masterutdanning i barnehagekunnskap og stipendiatene.
Hege Løberg har ansvar for etter- og videreutdanninger og oppdragsvirksomhet. Hun har også ansvar for skikkethetssaker ved instituttet.
Elisabeth Almaz Eriksen er studieleder for drama, musikk og forming. Hun har i tillegg ansvar for første og andre år av barnehagelærerutdanningen, heltid og for praksis i utdanningene.
Unn Christin Håvie er studieleder for fysisk fostring, norsk og matematikk. Hun har ansvar for barnehagelærerutdanningen på deltid, samt instituttets deltakelse i INTERACT.
Cathrine Døscher er studieleder for pedagogikk, i samarbeid med Geir Aaserud. Hun har i tillegg ansvar for arbeidsplassbasert barnehagelærerutdanning og internasjonalisering.
Hilde Bakke er studieleder for naturfag, RLE og samfunnsfag og har programansvar for tredje år på barnehagelærerutdanningen, heltid.
Håvard Østli er instituttlederstøtte.
Sunniva Bratsberg er instituttlederstøtte.
Universitetsbarnehager er en ordning for partnerskap mellom Institutt for barnehagelærerutdanning ved OsloMet og barnehager i Osloregionen. Prosjektets overordnede mål er å forbedre utdanningskvaliteten for studentene og styrke kompetanseutvikling i barnehagene gjennom et likeverdig samarbeid mellom partene.
Alle nyutdannede lærere i barnehage og skole har rett til veiledning den første tiden i yrket. Skole- og barnehageeiere er ansvarlige for at nyutdannede lærere får den veiledningen og oppfølgingen de trenger.
Styrerutdanningen er en del av den nasjonale lederopplæringen for styrere i barnehager som Utdanningsdirektoratet tilbyr.
Regional ordning skal bidra til økt kompetanseutvikling gjennom barnehagebaserte kurs, prosjekter og utviklingsarbeid som involverer hele personalet i barnehagen.
Les mer om Regional ordning for kompetanseutvikling i barnehage.