Ph.d.-prosjekt som undersøker korleis vaksne utan fullført vidaregåande opplæring lærer faget, utviklar yrkesidentitet og tar fagbrev gjennom praksiskandidatordninga.
I prosjektet mitt intervjuar eg eit utval informantar som bruker eller nyleg har brukt praksiskandidatordninga til å ta fagbrev som reinhaldsoperatør, yrkessjåfør og helsefagarbeidar.
Målet er å skaffe ny kunnskap om korleis vaksne som ikkje tidlegare har fullført vidaregåande skole lærer på arbeidsplassen gjennom både uformell og formell læring.
Studien bygger på kvalitative djupneintervju med 29 vaksne arbeidstakarar. Analysen undersøker korleis erfaring, ansvar og sosial anerkjennelse bidrar til at voksne gradvis ser seg selv som fagpersoner, og hvordan de håndterer betegnelsen som «ufaglært».
På denne måten ønsker jeg å bidra med ny innsikt om hvordan arbeidsplassen kan fungere som læringsarena, og hvordan ordninger for realkompetanse og fagbrev kan støtte livslang læring og inkludering i arbeidslivet. Doktorgradsprosjektet mitt inngår i ph.d.-programmet i utdanningsvitenskap ved OsloMet.
Meir informasjon
Per Andersson, professor ved Linköpings universitet