Forskningsgrupper
Forskningsprosjekter
-
Differensiering av læreryrket
Hvilken posisjon har spesialiserte lærere i skolen, og hvordan bidrar de til skolenes faglige utviklingsarbeid?
-
Renewed perspectives on research use in education (RE-POSE)
"Renewed perspectives on research use in education (RE-POSE)" er et stort, tverrfaglig forskningsprosjekt finansiert av Forskningsrådet (2020-2024).
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Lorentzen, Marte (2020). Principals’ positioning of teacher specialists: between sensitivity, coaching, and dedication. International Journal of Leadership in Education .
Lorentzen, Marte (2019). Teacher Specialists and the Boundaries They Encounter: Towards a Nuanced Understanding of Teachers’ Perspectives of Specialised Teacher Roles. 16 s. Scandinavian Journal of Educational Research .
Hermansen, Hege; Lorentzen, Marte; Mausethagen, Sølvi; Zlatanovic, Tatjana
(2018).
Hva kjennetegner forskning på lærerrollen under Kunnskapsløftet? En forskningskartlegging av studier av norske lærere, lærerstudenter og lærerutdannere.
36 s.
Acta Didactica Norge
.
Vol. 12.
http://hdl.handle.net/10852/65567