Kort om
Sosialantropologi grunnfag, UiO (1981-1982)
Cand.med. (UiO), 1988
Turnustjeneste Molde sykehus og Midsund kommune (1989-1991)
Kommunelege i Skedsmo kommune (1991 - 2005), hvor jeg arbeidet som sykehjemslege, helsestasjonslege og skolelege.
Høgskolelektor på HiAk fra 1998.
Førstelektor på HiOA fra 2015.
Er emneansvarlig i de naturvitenskapelige og medisinske emnene i bachelorutdanningen i sykepleie. Underviser i anatomi, fysiologi og biokjemi samt sykdomslære gjennom alle tre studieårene.
Timelærer på helsesykepleierutdanningen.
Veileder masterstudenter i emnet empowerment og helsefremmende arbeid.
Har vært timelærer på jordmorutdanningen, vernepleierutdanningen og yrkesfaglærerutdanningen.
Forskningsgrupper
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Finbråten, Hanne Søberg
; Guttersrud, Øystein;
Foss, Camilla
;
Pettersen, Kjell Sverre
;
Tørris, Christine
;
Meyer, Mona Elisabeth
;
Halvorsrud, Hedvig
; Stensrud, Helge;
Sandbekken, Ida Hellum
; Sæland, Mone Eli; Grønlien, Heidi Kristine
(2023).
Bruk av «concept cartoons» i kombinasjon med digitalt student-respons-system for å støtte læring i Anatomi, fysiologi og biokjemi i sykepleierutdanningen - En undervisningsstrategi for å fremme studentaktiv læring.
UNIPED.
Vol. 46.
https://doi.org/10.18261/uniped.46.4.3
Meyer, Mona Elisabeth
;
Sandbekken, Ida Hellum
;
Tørris, Christine
;
Halvorsrud, Hedvig
;
Molin, Marianne
(2023).
Hva kjennetegner digitale seminargrupper som fungerer godt, og hva kjennetegner de som fungerer mindre godt?.
UNIPED.
Vol. 46.
https://doi.org/10.18261/uniped.46.1.3
Tørris, Christine
;
Meyer, Mona Elisabeth
;
Sandbekken, Ida Hellum
;
Halvorsrud, Hedvig
;
Molin, Marianne
(2022).
Nursing Students’ Perceived Learning Outcomes, Motivation to Learn and Grade Achieved in a Digital Blended Learning Course: A Norwegian Cross-Sectional Study.
Education Sciences.
Vol. 12.
https://doi.org/10.3390/educsci12070467
Molin, Marianne
;
Meyer, Mona Elisabeth
; Medin, Tirill
(2021).
Anatomy, physiology and biochemistry: nursing students’ perceptions of the learning outcome from a flipped classroom.
Sykepleien Forskning.
Vol. 15.
https://doi.org/10.4220/Sykepleienf.2020.82467
Molin, Marianne
;
Meyer, Mona Elisabeth
; Medin, Tirill
(2020).
Anatomi, fysiologi og biokjemi: sykepleierstudenters opplevde læringsutbytte ved omvendt undervisning.
Sykepleien Forskning.
Vol. 15(82467):(e-82467).
https://doi.org/10.4220/Sykepleienf.2020.82467
Meyer, Mona Elisabeth
;
Haukland, Magne
; Glomsås, Heidi Snoen;
Tveiten, Sidsel
(2019).
Studentassistenter bidro til læring i anatomi, fysiologi og biokjemi.
Sykepleien Forskning.
https://doi.org/10.4220/Sykepleienf.2019.79469
Meyer, Mona Elisabeth
(2014).
E-læring som pedagogisk virkemiddel for innlæring av anatomi, fysiologi og biokjemi i sykepleierutdanningen.
UNIPED.
Vol. 37.
https://doi.org/10.3402/uniped.v37.22706
Haukland, Magne ; Meyer, Mona Elisabeth ; Gjerlaug, Anne Karine; Tveiten, Sidsel (2014). Vennlig dulting? Empowerment i utvalgte helsepolitiske dokumenter. Tveiten, Sidsel; Boge, Knut (Red.). Empowerment i helse, ledelse og pedagogikk - nye perspektiver. s. 37-60. Gyldendal Akademisk.