Fagområder
Vitenskapsdisipliner
Emner
Emosjonelle vansker Evaluering Kompetanseoppbygging Samspill Sosial kompetanse Sosiale vansker Språk og kommunikasjonsutvikling Rådgivning Døvblindfødte Inkluderende opplæring Pedagogisk psykologisk tjeneste
Forskningsgrupper
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Fasting, Rolf Bjarne; Breilid, Nils
(2023).
Cross-professional collaboration to improve inclusive education.
Scandinavian Journal of Educational Research
.
Vol. (ahead-of-print).
https://doi.org/10.1080/00313831.2023.2175248
Schmid, Evi; Breilid, Nils (2022). For dem som ønsker å gå en annen vei: Implementering og praktisering av praksisbrevordningen i fylkeskommunene. Søkelys på arbeidslivet . Vol. 39.
Breilid, Nils; Lassen, Liv Margarete (2021). Samtaler som tidlig innsats. Olsen, Mirjam Harkestad; Fasting, Rolf Bjarne (Red.). Tidlig innsats. Kapittel 6. s. 140-164. Cappelen Damm Akademisk.
Fasting, Rolf Bjarne; Breilid, Nils
(2020).
PP-tjenesten som inkluderingsagent: retorikk eller handling?.
20 s.
Psykologi i kommunen (PIK)
.
https://psykisk-kommune.no/fagartikkel/pp-tjeneste...
Lassen, Liv Margarete; Breilid, Nils (2019). Selvinnsikt hos rådgiver og bruker i spesialpedagogisk rådgivning. Haugan, Jan Arvid; Kvello, Øyvind (Red.). Selvinnsikt og profesjonalitet. 10. Fagbokforlaget.
Breilid, Nils; Dyrnes, Eva Martinsen
(2017).
Bestyrkende faktorer som fremmer en positiv overgang fra skole til varig arbeidslivstilknytning for elever i lærekandidat-ordningen.
Skandinavisk tidsskrift for yrker og profesjoner i utvikling
.
Vol. 2.
http://hdl.handle.net/11250/2507419
Breilid, Nils; Lassen, Liv Margarete (2014). Å nå og forstå. Betydning av dialoger for å fremme elevers involvering og utvikling. Norsk tidsskrift for logopedi . Vol. 60.
Breilid, Nils (2013). Hidden potentials within compulsory pupil-teacher dialogues. American Journal of Pastoral Counseling . Vol. 47.
Lassen, Liv Margarete; Breilid, Nils (2012). Foreldresamarbeid i praksis. Et verktøy for foreldre, lærere og elever for å skape utviklingsfremmende samtaler. ISBN: 978-82-450-1198-2. 152 s. Fagbokforlaget.
Breilid, Nils; Sørensen, Peer Møller (2012). Skole og læringsbetingelser for ungdom i risiko - revidert og vesentlig omarbeidet kapittel. Befring, Edvard; Tangen, Reidun (Red.). Spesialpedagogikk. Kapittel 31. s. 627-644. Cappelen Damm AS.