Fagområder
Vitenskapsdisipliner
Emner
Diskursanalyse Lærerutdanning Kritisk multikulturalisme Diskursteori Flerkulturelle utdanningsstudier Lese- og skriveopplæring Profesjonelt skjønn Etniske relasjoner Kritisk teori Rasisme Inkludering og ekskludering av minoriteter Tverrprofesjonelt samarbeid
Land
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Pihl, Joron; Holm, Gunilla; Riitaoja, Anna-Leena; Jón Ingvar, Kjaran; Carlson, Marie
(2018).
Nordic discourses on marginalisation through education.
Education Inquiry
.
Vol. 9.
http://dx.doi.org/10.1080/20004508.2018.1428032
Pihl, Joron; Carlsten, Tone Cecilie; Kooij, Kristin Skinstad van der
(2017).
Why Teacher and Librarian Partnerships in Literacy Education in the 21st Century?.
Pihl, Joron; Kooij, Kristin Skinstad van der; Carlsten, Tone Cecilie (Red.).
Teacher and Librarian Partnerships in Literacy Education in the 21st Century. Kapittel 1. s. 1-22.
Brill|Sense.
https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-94-6...
Pihl, Joron; Kooij, Kristin Skinstad van der; Carlsten, Tone Cecilie
(2017).
Teacher and Librarian Partnerships in Literacy Education in the 21st Century.
ISBN: 9789463008976.
152 s.
Sense Publishers.
https://link-springer-com.ezproxy.hioa.no/content/...
Eri, Thomas; Pihl, Joron (2017). The challenge of sustaining change: contradictions within the development of teacher and librarian collaboration. Educational Action Research . Vol. 25.
Pihl, Joron; Kooij, Kristin Skinstad van der (2016). Desire and becoming - Multilingual Pupils' Reading Experiences. Rothbauer, Paulette; Skjerdingstad, Kjell Ivar; McKechnie, Lynne (E.F.); Oterholm, Knut (Red.). Plotting the reading experience. Theory/practice/politics. 19. s. 301-316. Wilfrid Laurier University Press.
Pihl, Joron
(2015).
Epistemological and Methodological Challenges in Research Concerning Youth at the Margins.
Bastien, Sheri; Holmarsdottir, Halla Bjørk (Red.).
Youth ‘At the Margins’: Critical Perspectives and Experiences of Engaging Youth in Research Worldwide. 3. s. 41-63.
Brill|Sense.
http://hdl.handle.net/10642/3181
Tonne, Ingebjørg; Pihl, Joron
(2015).
Morphological Correspondences in the Reading-Writing Relation among L2 Learners.
The Reading Matrix
.
Vol. 15.
http://www.readingmatrix.com/current
Pihl, Joron (2014). Lese- og skrivekyndighet og leseengasjement i flerkulturelle skoler. Moen, Bente Bolme (Red.). Kulturelt og etnisk elevmangfold i skolen. 2. s. 39-56. Fagbokforlaget.
Tonne, Ingebjørg; Pihl, Joron
(2013).
The second-language pupil, reading tests and literature-based teaching [translation of "Andrespråkseleven, leseprøver og litteraturbasert leseopplæring", se https://oda.hioa.no/en/andresprakseleven-leseprover-og-litteraturbasert-leseopplaering].
Nordand : nordisk tidsskrift for andrespråksforskning
.
Vol. 8.
http://www.hf.uio.no/iln/personer/vit/ingebjto/nor...
Tonne, Ingebjørg; Pihl, Joron
(2013).
Andrespråkseleven, leseprøver og litteraturbasert leseopplæring.
Nordand : nordisk tidsskrift for andrespråksforskning
.
Vol. 8.
https://oda.hioa.no/en/andresprakseleven-leseprove...