English version
Svanhild Kristine Berntsen

Svanhild Kristine Berntsen

Forskningsprosjekter

Avsluttede forskningsprosjekter

Vitenskapelige publikasjoner

Berntsen, Svanhild Kristine ; Johannesen, Hedvig Skonhoft (2023). Fra logg til blogg: Yrkesfaglæreres digitale kompetanseutvikling gjennom designbassert praktikerforskning. Nordic Journal of Vocational Education and Training. Vol. 13.
https://doi.org/10.3384/njvet.2242-458X.2313128

Lahn, Leif Christian ; Berntsen, Svanhild Kristine (2023). Frameworking vocational teachers’ digital competencies: An integrative literature review and synthesis. Nordic Journal of Comparative and International Education (NJCIE). Vol. 7.
https://doi.org/10.7577/njcie.5322



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Forskningsrapporter

Lahn, Leif Christian ; Aakernes, Nina ; Berntsen, Svanhild Kristine (2025). Yrkesfaglærerens profesjonsfaglige digitale kompetanse i et yrkesdidaktisk perspektiv (PRODYRK) - Et innovasjons- og designforskningsprosjekt med søkelys på lærings- og dokumentasjonssystemer. ISBN: 9788283646870. OsloMet - storbyuniversitetet.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Formidling

Berntsen, Svanhild Kristine ; Bødtker-Lund, Daniel ; Watz, Siw Helen Martinsen (2025). Bruk av sanser og taus kunnskap i fag- og yrkesopplæringen. Nordyrk 2025. VIA University College.

Aakernes, Nina ; Berntsen, Svanhild Kristine ; Granborg, Øyvind ; Karstensen, Steinar ; Lahn, Leif Christian (2025). Yrkesfaglærere som pionerer i bruk av kunstig intelligens. NORDYRK. Nordic research network on vocational education and training.

Bødtker-Lund, Daniel ; Berntsen, Svanhild Kristine ; Watz, Siw Helen Martinsen (2024). Use of Senses and Tacit Knowledge in Vocational Education and Training. ECER. EERA (European Educational Research Association).

Bødtker-Lund, Daniel ; Berntsen, Svanhild Kristine ; Watz, Siw Helen Martinsen (2024). Poster: Use of senses and tacit knowledge in vocational education and training. ECER 2024 . European Educational Research Association.

Berntsen, Svanhild Kristine ; Brevik, Birger ; Karstensen, Steinar ; Spetalen, Halvor Einung ; Aakernes, Nina (2023). YLU på DIGILUI fakultetsseminar. Digitalisering på fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier (DIGILUI). Forskningsgruppene: Digitale Læringsarenaer, Bærekraft og Teknologi i Arbeid og Læring, Utvikling, Makt og Ulikhet og Små Barn,store byer: b.h.kvaliteter, ulikheter, kommunikative kompleksiteter..

Stenholm, Britha ; Berntsen, Svanhild Kristine (2023). Hva kan vi lære av HELDAL-prosjektet? Nye verktøy og systemer for helhetlig dokumentasjon, analyse og læring i fag og yrkesopplæringen. Ekspertverksted. Rogaland fylkeskommune.

Stenholm, Britha ; Berntsen, Svanhild Kristine ; Lahn, Leif Christian ; Nore, Hæge (2023). How does the use of ePortfolios in vocational education and training challenge vocational didactics?. NERA 2023. OsloMet.

Berntsen, Svanhild Kristine (2023). Yrkesfaglæreres profesjonsfaglige digitale kompetanseprofil ved utprøving og bruk av ePortfolioer. NORDYRK. Western Norway University of Applied Sciences (HVL),Kronstad.

Berntsen, Svanhild Kristine (2023). PhD-prosjekt PRODYRK. Yrkesfaglæreres profesjonsfaglige digitale kompetanse ved utprøving av praksiser for bruk av ePortfolior. Fagdag DIGLUI Digitalisering og utdanning. På tvers av LUIs forkningsmiljøer. DIGLUI nettverket.

Berntsen, Svanhild Kristine (2023). Hvordan kan man utforske og forstå yrkesfaglæreres profesjonsfaglige digitale kompetanse i et yrkesdidaktisk perspektiv?En eksplorerende studie av ePortfolioer og dokumentasjonssystemer i bruk og utprøving. Spredningsseminar HELDAL. OsloMet.





Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.