Forskningsgrupper
Forskningsprosjekter
-
Nye verktøy og systemer for helhetlig dokumentasjon, analyse og læring i fag og yrkesopplæring
Prosjektet retter søkelyset mot variasjon i læringsformer mellom fag og på ulike arenaer og vil etablere en ny metodisk plattform for bruk av digitale dokumentasjons- og læringssystemer.
Publikasjoner og forskningsresultater
Formidling
Nore, Hæge; Brevik, Birger; Lahn, Leif Christian; Berntsen, Svanhild Kristine (2022). E-portfolio didactics for vocational education and training. A Norwegian case (HELDAL) in action. NORDYRK 2022. Linköpings Universitet.
Nore, Hæge; Lahn, Leif Christian; Brevik, Birger; Berntsen, Svanhild Kristine (2021). ePortfolier i nordisk yrkesutdanning – hvordan brukes de og hvordan kan de forbedres?. NORDYRK 2021. Linköpings Universitet.
Berntsen, Svanhild Kristine (2021). PRODYRK Yrkesfaglærerens profesjonsfaglige digitale kompetanseutvikling ved utprøving av digitale ePortfolios. NORDYRK. Linköping universitet.
Berntsen, Svanhild Kristine; Brevik, Birger (2020). HELDAL prosjektsamarbeid med Helse- og oppvekstfag. Fagforum Helse- og oppvekstfag i Vestfold og Telemark fylkeskommune. Vestfold og Telemark fylkeskommune.
Berntsen, Svanhild Kristine (2020). HELDAL presentasjon okt nov 2020. Digitale møter med faglige fora i Vestfold Telemark og Rogaland FK.
Berntsen, Svanhild Kristine (2020). HELDAL presentasjon mai 2020. Digitale møter med yrkesfaglære, elever/lærlinger, opplæringskontor.
Berntsen, Svanhild Kristine (2017). Skoleutviklingsprosjekter i videregående skole. Bedre Skole . Vol. 3.