Kaija-Liisa Magnusen, Karianne Engebakken, Håvard Haga og Else Marie Johansen står utanfor hovudinngangen til OsloMet på Kjeller

Yrkesfaglærarstudentar i helse- og oppvekstfag utviklar ny kunnskap

Til full jubel, applaus og med songen «Celebration» av Kool & The Gang dundrande over høgtalarane, kom avgangsstudentane i yrkesfaglærarutdanninga i helse- og oppvekstfag dansande inn i auditoriet for å presentere bacheloroppgåvanee sine.

Om lag 140 medstudentar, representantar frå skolar, opplæringskontor, fagleg råd, fagforbund og andre samarbeidspartnarar hadde møtt opp for å få med seg ferske funn frå studentanes
forskingsarbeid.  

Utviklar ny kunnskap 

I arbeidet med bacheloroppgåvene har studentane identifisert og utforska problemstillingar der yrkesutøvinga er i fokus, med utgangspunkt i eige utdanningsprogram.  
 
– Eit krav i oppgåva er at dei også skal drøfte det undersøkte temaet i lys av kva det kan bety for dei som framtidige yrkesfaglærarar. Med utgangspunkt i «det doble praksisfeltet» vil bacheloroppgåva dermed vere retta mot å utvikle kunnskap som kan bidra til å knyte saman og utvikle yrkeskompetanse og lærarkompetanse, seier førsteamanuensis og emneansvarleg Else Marie Johansen.  

Helse- og oppvekstlærarar må ha breiddekompetanse

Avgangsstudentane representerte seks av dei sju programområda på vg2 nivå innan utdanningsprogrammet for helse- og oppvekstfag, som fører til yrkeskompetanse, med eller utan fagbrev, i 11 ulike yrke. Else Marie Johansen forklarer: 
 
– Gjennom bacheloroppgåva skal studentane opparbeide seg breidde- eller djupnekunnskap innanfor eit av yrka innan helse- og oppvekstfag. Dei skriv i grupper, og då kan det vere at nokon ikkje har fagbakgrunn innan det yrkt dei vil utdjupe, men dei opparbeider då såkalla breiddekunnskap.

– Kunnskap om andre yrke vil vere nyttig som yrkesfaglærar på vg1 helse- og oppvekstfag. Kunnskap om alle yrka i helse- og oppvekstfag vil gjere det lettare for yrkesfaglæraren å legge opp til differensiert undervisning tilpassa kvar enkelt elevs ønske for vidare utdanning på vg 2.

Viktige funn

Gjennom intervju og observasjonar i ulike verksemder har studentane utvikla eigen yrkes- og lærarkompetanse innanfor temaa språkutvikling og utfordringar, framtidas helsefagarbeidarar, viktigheita av barne- og ungdomsarbeidaren, og dessutan  reisa til yrkesutøvaren frå skole til karriere.  

Utvalde funn: 

Helsesekretærars språkutfordringar påverkar kommunikasjon med pasientane, og god språkkompetanse er nøkkelen til kvalitet i helsetenestene

Høgt tempo og stort ansvar gjer overgangen til arbeidslivet krevjande for helsefagarbeidarar

Korleis påverkar utbreidd skjermbruk helsefagarbeidarars kommunikasjon med brukarar?

Frileiken er ikkje like fri som før. Nøkkelbarna går på SFO/AKS, og leik i skogen er erstatta med organisert frileik

På bildet ser du: Kaija-Liisa Magnusen, Karianne Engebakken (konferansier), Håvard Haga (konferansier) og Else Marie Johansen.

Kontakt

Laster inn ...

Er du interessert i fag- og yrkesopplæring?

Les meir om OsloMet sitt Senter for kunnskap om yrkesfag.

Publisert: 15.05.2025 | Eva Skals Johnskareng | Foto: Eva Skals Johnskareng