English version
Marit Granholt

Marit Granholt

Fagfelt

Pedagogikk   Førskolelærerutdanning

Vitenskapelige publikasjoner

Granholt, Marit Ranum (2020). Faglig skjønn i åpen barnehage. Jansen, Kirsten Elisabeth; Johannessen, Øystein Lund; Mørreaunet, Sissel (Red.). Den åpne barnehagen. Et mangfoldig møtested. s. 117-131. Fagbokforlaget.

Furu, Anne; Granholt, Marit (2014). Barnehagen som utdanningsarena for studenter i barnehagelærerutdanningen. Reinertsen, Anne Beate; Groven, Berit; Knutas, Kerstin Agneta; Holm, Astri (Red.). FoU i praksis 2013. Artikkelsamling fra konferanse om praksisrettet FoU i lærerutdanning. s. 103-110. Akademika forlag.
http://tapironline.no/last-ned/1372

Furu, Anne; Granholt, Marit ; Haug, Kristin Holte ; Spurkland, Marit (2011). Student i dag - førskolelærer i morgen. ISBN: 9788245009064. 196 s. Fagbokforlaget.

Granholt, Marit ; Furu, Anne (2009). Konstruksjon av yrkeskunnskap gjennom dialog i et praksisnært forskerfellesskap i førskolelærerutdanningen. Groven, Berit; Guldal, Tale M.; Lillemyr, Ole Fredrik; Naastad, Nils; Rønning, Frode (Red.). s. 107-116. Tapir Akademisk Forlag.

Evenstad, Randi; Granholt, Marit (2006). Førskolelærerutdanningens yrkesrelevans. Jansen, Turid Thorsby (Red.). Førskolelæreren. s. 49-60. Pedagogisk Forum.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Fagbøker⁄lærebøker

Granholt, Marit (2021). Barnehagelæreren som inspirator. ISBN: 9788245020380. 191 s. Fagbokforlaget.

Furu, Anne; Granholt, Marit ; Moxnes, Anna Rigmor; Thoresen, Marianne (2014). Å arbeide i barnehagen. ISBN: 9788215021799. 197 s. Universitetsforlaget.
http://www.universitetsforlaget.no/nettbutikk/boke



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Forskningsrapporter

Furu, Anne; Bruce, Bruna Molin; Granholt, Marit ; Haug, Kristin Holte (2015). Utvikling av barnehagen som lærende organisasjon og arena for kompetanseutvikling for ansatte og studenter. 42 s. HiOA, Fak. Lærerutdanning og internasjonale studier, Institutt Barnehagelærerutdanning.

Granholt, Marit (2008). Delrapport 1. Arbeidsplassbasert førskolelærerutdanning ABf1, Studieåret 2007/2008. Vedlegg 4. 33 s. OsloMet - storbyuniversitetet.

Granholt, Marit ; Furu, Anne (2006). Et KOMPASS for inkludering. 30 s. Høgskolen i Oslo og Akershus.

Granholt, Marit ; Furu, Anne (2006). ET SKRITT I RIKTIG RETNING. 54 s. Høgskolen i Oslo og Akershus.

Evenstad, Randi; Granholt, Marit (2005). "Vi fikk muligheten til å vokse her" En intervju-undersøkelse om førskolelærerutdanningens yrkesrelevans. 30 s. HIO avd.LU.

Granholt, Marit (2003). "Jeg ser meg selv med nye øyne". 27 s. Høgskolen i Oslo og Akershus.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Formidling

Furu, Anne; Granholt, Marit ; Raaen, Finn Daniel (2015). The possibility of leadership in workplace-based preschool teacher education: making kindergartens evolve both as learning arenas for teacher education and as a spur for employees’ professional development. EECERA konferanse. EECERA.

Raaen, Finn Daniel ; Furu, Anne; Granholt, Marit (2015). Leadership in workplace-based preschool teacher education: the possibilities of making kindergartens evolve both as learning arenas for teacher education and as a spur for employees' professional development. EECERA 25th Conference. EECERA.

Granholt, Marit (2014). What characterizes students' Learning when in the environment of a Kindergarten?. EECERA 24th Conference. EECERA.

Furu, Anne; Granholt, Marit (2014). Barnehagen som lærende organisasjon og bruk av aksjonsforskning som strategi. Seminar for pedagogiske ledere og styrere i Bydel Østensjø. Bydel Østensjø.

Granholt, Marit (2014). Å være nyutdannet barnehagelærer i barnehagen som lærende organisasjon. Fagseminar for fagledere i Sagene bydel. Bydel Sagene.

Furu, Anne; Granholt, Marit (2014). The kindergarten as an arena for education in cooperation with The University College of applied studies. TPQ-workshop. i regi av Prosjektet "Teachers professioanl qualification" .

Furu, Anne; Granholt, Marit (2013). Barnehagen som en utdanningsarena for barnehagelærerstudenter – muligheter og dilemmaer. Nordisk utdanningskonferanse, Fou i Praksis. HND, DMM, NTNU, HST.

Furu, Anne; Granholt, Marit (2013). What can characterize kindergartens as education arenas in workplace based preschool teacher education?. Ecer-konferanse i Istanbul 2013. ECER.

Granholt, Marit (2013). Barnehagen som lærende organisasjon. Introduksjon til et aksjonsforskningsprosjekt for oppfølging av nyutdannede barnehagelærere. Konferanse. HiOA i samarbeid med Oslo Kommune.

Furu, Anne; Granholt, Marit (2013). Kompetanseutvikling for tospråklige assistenter -erfaringer. seminar. Nafo.





Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.