English version
Kristine Storsve

Kristine Storsve

Publikasjoner og forskningsresultater

Vitenskapelige publikasjoner

Storsve, Kristine (2021). Den teatrale kroppen - i spennet mellom disiplinering og lek. Nordic Journal of Art & Research (A & R). Vol. 10.
https://doi.org/10.7577/information.4145

Storsve, Kristine ; Gjærum, Rikke Gürgens; Rasmussen, Bjørn K. (2021). Drama as democratic and inclusive practice. Youth Theatre Journal. Vol. 35.
https://doi.org/10.1080/08929092.2021.1891164

Storsve, Kristine ; Rasmussen, Bjørn K.; Gjærum, Rikke Gürgens (2019). Klasserommet som Agora – et reelt demokratisk rom?. Peripeti. Vol. 16.
https://hdl.handle.net/11250/2635435

Storsve, Kristine ; Gjærum, Rikke Gürgens; Rasmussen, Bjørn K. (2019). Demokratisk samhandling: drama- og teaterpedagogiske læringsformer som demokratisk praksis og tilpasset opplæring i skolen. DRAMA – Nordisk dramapedagogisk tidsskrift. Vol. 1.
https://doi.org/10.18261/issn.2535-4310-2019-01-14



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Formidling

Storsve, Kristine (2023). Å finne opp noe sammen - en devisingprosess i klasserommet. Bjørnstad, Gunhild Brænne; Ellinggard, Stine (Red.). Performative innganger til undervisning - perspektiver på skapende læring med tverrfaglige tema. Universitetsforlaget.

Nesje, Sara Birgitte Øfsti; Ølander, Marita Solhjell; Imeland, Synne Sagstad; Storsve, Kristine (2023). SKUP som bru mellom kunst- og kulturprosjekter og elevenes læring og danning. Drama Boreale - Nordisk dramapedagogisk konferanse. OsloMet- storbyuniversitetet (EST), NLA Høgskolen og Drama- og teaterpedagogene (DTP).

Storsve, Kristine (2023). Tablå og dialog. Drama Boreale - Nordisk dramapedagogisk konferanse. OsloMet- storbyuniversitetet (EST), NLA Høgskolen og Drama- og teaterpedagogene (DTP).

Storsve, Kristine (2019). "Mind the Gap - Spaces of Possibilities - 'Devised Theatre' in School and Adaptive Education - Art in School and the Cultural Schoolbag". Art in Education - Building Partnerships with Artists, Schools, Young People and Communities. OsloMet - storbyuniversitetet og Kulturtanken.

Storsve, Kristine (2018). Demokratiske og estetiske rom: om ‘Agora’ i et anvendt teaterperspektiv. Teatervitenskap, historiografi, teori og praksis. Universitetet i Bergen.

Storsve, Kristine (2017). Klasserommet som 'agora'. Demokrati på spill, konferanse om drama, teater og demokrati. Nasjonalt forskningsprosjekt, drama, teater, demokrati.

Aune, Vigdis; Storsve, Kristine (2007). Teater i museum. Dilemmateater som formidlingsform. 80 s. Institutt for kunst- og medievitenskap.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.