Forskningsgrupper
Forskningsprosjekter
Avsluttede forskningsprosjekter
- 
            
    Økt kvalitet innen tidlig leseopplæring i Etiopia
    
            
Prosjektet omhandler kompetanseutvikling innen tidlig leseopplæring. 
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
                
    Eriksen, Elisabeth Almaz Berger
                 (2025).
                 The psychological learning environment in conflict situations between kindergarten teachers and children in Zambian kindergartens.
                
                
            
                
                
                                     Learning Environments Research.
            
                    
                
                        
    https://doi.org/10.1007/s10984-025-09528-1
        
                
    Eriksen, Elisabeth Almaz
                 (2021).
                 A Child-Centred Discourse in Zambian Kindergartens?.
                
                
            
                
                
                                     Nordic Journal of Comparative and International Education (NJCIE).
            
                    
                 Vol. 5.
                        
    https://doi.org/10.7577/njcie.4148
        
                Debalkie, Demelash Kassaye; 
    Eriksen, Elisabeth Almaz
                 (2019).
                 Challenges facing the implementation of children’s rights in 
primary schools in Ethiopia.
                
                
            
                
                
                                     Journal of the European Teacher Education Network (JETEN).
            
                    
                 Vol. 14.
                        
    https://www.jeten-online.org/index.php/jeten/artic
        
Eriksen, Elisabeth Almaz ; Lindboe, Inger Marie (2008). Barns rett til medvirkning- i kirken. Prismet. Vol. 59.
